بهار بارنج

شرکت تولیدی،توزیعی و خدماتی بهار بارنج

شرکت تولیدی،توزیعی و خدماتی بهار بارنج

آپلود عکس"
بهار بارنج
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

عرق پونه سلاحی قوی برای درمان ....

 

عرق پونه دارای خواص دارویی و درمانی بسیاری است، درمان سینوزیت، درمان سرماخوردگی، رفع جوش های صورت تنها چند نمونه از خواص عالی عرق پونه هستند.

خواص دارویی درمانی بسیار مهم عرق پونه

در بین گیاهان دارویی گیاهی به اسم گیاه پونه از خانواده نعناع وجود دارد که ترکیبات شیمیایی آن مشابه با گیاه نعناع می باشد که دارای مقدار فراوانی اسانس روغنی منتول می باشد. برای آشنایی با خواص بی نظیر این گیاه با بخش سلامت نمناک همراهی کنید تا اطلاعات جالبی در خصوص آن به دست آورید.

خواص عرق پونه

انواع مختلفی از این گیاه وجود دارد که از پرکاربرد ترین آنها می توان به پونه وحشی و پونه کوهی اشاره کرد چرا که این دو نوع از خواص درمانی بی نظیری برخوردار می باشند. طعم و عطر آن به طور کامل با نعنا متفاوت است در ابتدا طعمش گرم و مقداری به تلخی می زند، تمام قسمتهای این گیاه به علت خواص گسترده آن مورد استفاده داروی قرار میگیرد و همین طور دارای مقادیر فراوانی ویتامین A و C می باشد.

طبع عرق پونه

پونه  وحشی و عرق پونه دارای طبع گرم و خشکی می باشد. این گیاه دارویی حاوی مقدار زیادی فیتوسترون، ساپونین ها، فیبر، پروتئین، تریترپن ها، آنتوسیانین ها، آنتی اکسیدان، اسید فنولیک، کلسیم، فیبر، آهن، فلانوویید، پتاسیم، منیزیم، ویتامین C و ویتامین A می باشد.

خواص بی نظیر پونه

یکی از مهمترین خواصی که در پونه دارای اهمیت است خاصیت ضدعفونی کنندگی آن است این گیاه نقش یک آنتی بیوتیک طبیعی را دارد. عرقی که از این گیاه تهیه می شود به علت داشتن ترکیبات و خاصیت ضدباکتریایی گزینه مناسبی برای درمان و بهبودی عفونت های ادراری، تناسلی و گلو درد های مزمن محسوب شده و همچون یک آنتی بیوتیک قوی عمل میکند.

درمان سینوزیت با پونه

برای درمان سینوزیت استفاده از عرق پونه و بخور آن تاتیر بسزایی دارد و همچنین برای گلو درد های عفونی بسیار مفید است.

عرق پونه

بادشکن و ضد نفخ

این گیاه دارویی خواص ضد نفخ، ضد بلغم و سودا داشته و برای از بین بردن انگل بسیار خوب عمل میکند و همچنین در مواردی همچون سوء هاضمه می توان از آن استفاده کرد.

تقویت قوای جنسی با پونه

گیاه پونه یک تقویت کننده بسیار قوی برای قوای جنسی محسوب میشود.

ضد سرفه و خلط آور

به دلیل وجود ترکیبات شیمیایی در عرق پونه خاصیت خلط آور داشته و به همین خاطر برای بهبودی و درمان سیاه سرفه و سرفه بسیار تاکید شده است.

ضد سرفه و خلط آور

درمان سوزش ادرار و بی اختیاری مثانه

گیاه پونه کاربرد بسیار زیادی در رفع عفونت های مجاری ادراری و همچنین بی اختیاری مثانه دارد.

درمان سرماخوردگی با پونه

برای درمان زکام، سرماخوردگی و همچنین سردرد های شدید می توان از دمنوش پونه و یا عرق آن استفاده کرد.

رفع جوش های صورت و آکنه پوست

گیاه پونه به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی در رفع جوش های صورت نقش مهمی دارد برای پاکسازی صورت می توان از بخور پونه و یا چای و دمنوش پونه استفاده کرد.

دمنوش پونه

درمان بی خوابی با پونه

گیاه پونه به دلیل داشتن خاصیت آرام بخش در کاهش فشارهای عصبی و استرس نقش بسیار مهمی دارد بنابراین برای رفع این مشکلات و بی خوابی قبل از خواب مقداری از عرق پونه میل کنید تا خواب راحتی داشته باشید.

درمان درد های قاعدگی

عرق پونه باعث می شود جریان خون افزایش پیدا کرده و در طول دوره قاعدگی درد های پریود و گرفتگی های عضلانی بطور چشم گیری کاهش پیدا کنند.

دردهای قاعدگی

خواص دیگر عرق پونه

  • خاصیت خلط آور دارد
  • رفع نفخ معده و بادشکن قوی
  • درمان سیاه سرفه و سرفه
  • پاکسازی و درمان لکه های صورت
  • درمان و رفع اسهال
  • تقویت کننده دستگاه عصبی
  • درمان واریس
  • درمان دل پیچه و معده درد
  • رفع سوزش مجاری ادراری و درمان بی اختیاری مثانه
  • درمان گلو درد های مزمن و عفونی
  • جلوگیری از تهوع و استفراغ
  • دارای خاصیت صفرابری
  • درمان بیماری های عفونی
  • درمان سرماخوردگی و آنفولانزار
  • درمان استرس

نحوه استفاده عرق پونه

طریقه مصرف عرق پونه در کودکان:برای کودکان زیر دو سال مصرف پونه منع شده است و برای کودکان بالای دو سال بعد از هر وعده غذایی فقط نصف فنجان عرق پونه میتوان استفاده کرد. حتی میتوانید مقداری آب به آن افزوده و همچنین کمی تخم شربتی،شکر،خاک شیر و ... اضافه کرده و با آن شربت درست کنید.

طریقه مصرف عرق پونه در بزرگسالان:پس از هر وعده غذایی به میزان یک فنجان از عرق پونه میل نمایید.

فواید عرق پونه

خواص بی نظیر عرق پونه برای کودکان

عفونت های شدید کودکان به طور معجزه آسایی با پونه برطرف می شوند و همانطور که پیش از این اشاره کردیم به دلیل خاصیت ضد باکتریایی دارویی بسیار تاثیرگذار برای درمان گلو درد های چرکین و عفونت های ادراری خیلی مفید است و همچون یک آنتی بیوتیک عمل میکند و بخاطر خلط آور بودن آن چنانچه یک فنجان از آن با کمی عسل مخلوط شود و سه وعده مورد استفاده قرار بگیرد سرفه و سیاه سرفه را به سرعت درمان میکند. این عرق در درمان سینوزیت کودکان نیز بسیار نقش دارد.

پس از غذا یک فنجان از آن همراه با کمی گلاب رفلاکس های آزار دهنده را درمان می کند. پیشنهاد می کنیم آن دسته از افرادی که مزاج گرمی دارند عرق پونه را با مقداری از عرق گشنیز ترکیب کرده و میل نمایند و البته کمی آب هم میتوانید به آن اضافه کنید.

همانطور که در ابتدای بخش سلامت نمناک اشاره شد علیرغم خواص بیشمار عرق پونه مصرف آن برای کودکان زیر دو سال ممنوع می باشد چرا که مصرف بیش از حد آن برای کلیه ها و معده مضر می باشد و همچنین موجب تشنج و مسمومیت می شود و مهم تر از همه پمپاژ قلب و فشار خون را شدیدتر کرده و در نهایت باعث ایجاد سردرد های آزار دهنده می شود.

خواص پونه برای لاغری

متابولیسم بدن و چربی های موجود در بدن با گیاه پونه تغییرات قابل توجهی متوجه می شوند و در نهایت بخاطر چربی سوزی کاهش وزن و لاغری اتفاق میوفتد.

همانطور که اشاره شد گیاه پونه کوهی تاثیر بسزایی در کاهش وزن دارد و یک حل کننده چربی به حساب می آید و به کاهش نفخ و هضم غذا کمک شایانی می کند. علاوه بر همه این کارکرد ها دو عامل اصلی پرخوری که استرس و افسردگی هستند را از بین می برد.

طرز تهیه دمنوش پونه کوهی

چنانچه شما روزانه چند فنجان چای پونه کوهی بنوشید تغییرات بسیار قابل توجهی را در بدن خود ملاحظه خواهید کرد. در ادامه دو روش تهیه دمنوش پونه بخوانید.

روش اول:ابتدا در یک فنجان آب داغ 3 قاشق چایخوری از برگهای پونه ریخته و بگذراید 5 تا 10 دقیقه در حالت خود مانده و دم بکشد و بعد آن را میل کنید.

روش دوم:روش دیگری که وجود دارد افزودن 4 الی 5 قطره روغن پونه کوهی به یک لیوان آب میوه کم کالری می باشد این نوشیدنی را در طول روز یکبار می توانید نوش جان کنید.

عرق پونه برای لاغری

مصرف عرق پونه در طول دوره بارداری

حتما توجه داشته باشید که در طول دوره بارداری و شیر دهی از مصرف عرق پونه جدآ خودداری کنید. با وجود اینکه خواص زیادی دارا می باشد اما در این دوره بایستی احتیاط لازم را در مصرف آن بجا آورد به خاطر اینکه این گیاه باعث انقباض ماهیچه های رحمی شده و در نهایت سقط جنین را به دنبال دارد.

عوارض عرق پونه

چنانچه در مصرف عرق پونه زیاده روی شود منجر به افزایش پمپاژ قلب شده و فشار خون بالا می رود و در نهایت سر درد بروز می کند و نیز با مصرف بیش از اندازه این گیاه ممکن است حملات تشنجی به شخص مصرف کننده دست دهد.

کلیه و معده با استفاده بی رویه عرق پونه دچار اختلال شده و مسمومیت ایجاد میشود این گیاه دارویی به خاطر داشتن متانول با مصرف دراز مدت منجر به التهاب کبدی، تضعیف کبد و کبد چرب می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۰:۲۱
برنج بهاربارنج

چه کسانی نباید گوجه سبز بخورن ؟

کد مطلب : 67124زمان مطالعه : 3 دقیقه

گوجه سبز یکی از میوه های پرطرفدار در فصل بهار به شمار میرود که برخی از افراد باید در خوردن آن مراقب باشند تا مشکلی برایشان ایجاد نشود.

خوردن گوجه سبز برای چه افرادی ضرر دارد؟

گوجه سبز را کمتر کسی دوست ندارد . این میوه ترش مزه و آبدار خواص بسیاری دارد اما برخی از افراد نباید آن را استفاده کنند ، چرا که در صورت خوردن گوجه سبز دچار مشکلاتی خواهند شد ، مصرف گوجه سبز حتی محدودیت سنی نیز دارد . در این بخش از نمناک خواهیم گفت که چه گروهی از افراد نباید گوجه سبز میل کنند.

مضرات گوجه سبز

مصرف گوجه سبز برای این افراد ممنوع

افراد مبتلا به فشار خون

بیشتر افراد اغلب گوجه سبز را با نمک زیادی می خورند . نمک بسیار برای سلامتی خطرناک است مخصوصا افراد مبتلا به فشار خون بالا و بیماران کلیوی نباید نمک زیاد مصرف کنند . بنابراین این افراد باید برای خوردن گوجه سبز از مصرف نمک زیاد خودداری کنند.

فشار خون

افراد مبتلا به رفلاکس

میزان اسید گوجه سبز بالا است که می تواند باعث سوزش معده ، معده درد و رفلاکس در افرادی شود که از ناراحتی های معده رنج می برند.

فراد مبتلا به نفخ معده

افراط در خوردن گوجه سبز می تواند موجب نفخ معده شود زیرا گوجه سبز دارای مقدار زیادی اسید سیتریک است . همچنین به دلیل ناررس و کال بودن و طعم ترش گوجه سبز موجب فرسایش مینای دندانها می شود.

افراد مبتلا به سنگ کلیه

به توصیه کارشناسان خانمهای بارداری که به سن کلیه و مجاری ادرار مبتلا هستند باید از مصرف گوجه سبز و آلو اجتناب کنند ، چرا که اسید اگزالیک موجود در این میوه ها می تواند منجر هبه تولید سنگ های متبلور در بدن برخی افراد شود.

سنگ کلیه

کودکان زیر 3 سال

کودکان از سن سه سالگی به بعد می توانند مقدار کمی گوجه سبز بخورند اما قبل از آن باید والدین از نداشتن حساسیت به گوجه سبز در کودک مطمئن شوند.

افراد سرد مزاج

طبع گوجه سبز سرد است و زیاده روی در خوردن آن برای افراد سرد مزاج مشکلاتی به وجود می آورد. بنابراین بهتر است گوجه سبز با گلپر خورده شود.

زنان باردار

مصرف بیش از اندازه گوجه سبز توسط خانمهای باردار باعث رانش مزاج ،از دست دادن آب بدن مادر و همچنین بروز مشکلات سلامتی برای جنین می شود . به غیر از این موارد هیچ عارضه دیگری برای مصرف گوجه سبز در دوران بارداری وجود ندارد . اما بهتر است خانمهای باردار در صورت داشتن بیماری های زمینه ای یا آلرژی قبل از مصرف گوجه سبز با پزشک مشورت نمایند.

افراد دچار اسهال

در مطالب قبلی بخش سلامت نمناک اشاره داشتیم که افرادی که به اسهال مبتلا هستند نباید تا پایان درمان ، گوجه سبز مصرف کنند زیرا خوردن این میوه باعث افزایش مشکل و از دست رفتن آب بیشتر از بدن می شود.

گوجه سبز و نفخ معده

حساسیت به گوجه سبز

میوه هایی که طعم ترشی دارند مانند میوه های دیگر می تواند باعث بروز حساسیت شوند . این حساسیت ها در برخی موارد به صورت حساسیت های پوستی مانند خارش شدید پوست ، ترک خوردن ، اگزما و سرخ شدن در پوست دیده می شود.

میوه های بهاری حساسیت های دیگری نیز ایجاد می کنند مانند خارش و سوزش در روی سطح زبان و کام . در اغلب موارد بروز آفت در دهان را نیز از علائم حساسیت به این میوه ها محسوب می کنند . بهترین روش درمان برای این حساسیت ها ، مصرف نکردن میوه و خوراکی های حساسیت زا است.

هشدار :

معمولا کودکان با دیدن میوه های بهاری بر روی چرخ دستی که به ظاهر تمیز هستند به گمان اینکه فروشنده این میوه ها را تمیز کرده است ، آنها را خریداری کرده و پس از نمک زدن مصرف می کنند.

اما در حقیقت این خوراکی ها تمیز و ضد عفونی نشده اند و آبی که بر روی آنها ریخته می شود تنها به دلیل حفظ تازگی و خوش منظره نگه داشتن آن ها است. برخی از فروشندگان از آب چاه و یا جوی به این منظور استفاده می کنند.

گوجه سبز اگر نشسته و آلوده باشد، احتمال ابتلا به بیماری های عفونی گوارشی از جمله حصبه و مسمومیت های غذایی را مطرح می سازد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۰:۲۰
برنج بهاربارنج

معجون پاکسازی بدن مخصوص فصل بهار

 
فصل سرما به سبب پرخوری و کم تحرکی شرایط دفع کامل سموم را از بدن ضعیف می سازد به همین دلیل فصل بهار فرصتی عالی برای پاکسازی بدن می باشد.

پاکسازی بدن در فصل بهار با ماءالشعیر

در فصل زمستان بسیاری از مردم به دلیل تحرک کمتر و پر خوری ،دچار انباشت مواد زائد در بدن شده اند که موجب بیماری بیشتر در بهار می شوددر فصل زمستان به علت سرمای حاکم، مواد زاید در بدن منجمد شده و در بدن انباشته می شوند و با گرم شدن تدریجی هوا در فصل بهار ، این مواد زاید نیز به تدریج ذوب شده و به حرکت درمی آیند. این تغییرات در بدن، منجر به پیدایش بیماری های قدیمی شده و در برخی افراد با هجوم مواد اضافی به سمت پوست برای خارج شدن از بدن، بروز دمل ها و جوش های پوستی شدت می یابد. در فصل بهار یکی از روشهای مناسب جهت پاکسازی بدن استفاده از ماءالشعیر است.

ماءالشعیر طبی

علت بروز بیماری ها در بهار

بهار دارای طبع گرم و تر است و در فصل زمستان، به دلیل قوی تر شدن دستگاه گوارش و نیاز بدن به مقابله با هوای سرد معمولا میل به خوردن غذا بیشتر می شود ، در نتیجه مواد زائد بیشتری در بدن تولید می شود که به دلیل کاهش فعالیت بدن و سرمای هوا ، این مواد از بدن دفع نمی شوند. با شروع فصل بهار و هوای معتدل آن ، این مواد زائد رقیق شده و در بدن پراکنده می شوند و در صورت عدم دفع کامل ، به سوی اندام های ضعیف حرکت کرده و افراد را مستعد بیماری های پوستی مانند جوش و ورم های چرکی ، دمل ها ، ورم حلق ، گرفتگی صدا ، خارش پوست ، سرفه، حساسیت های فصلی (رینیت آلرژیک)، درد و ورم های مفصلی، و حتی صرع و سکته ها می کند.

سرفه کردن 

زمان مناسب برای استفاده از رژیم های پاکسازی بدن

بهترین زمان برای رژیم های پاکسازی بدن آغاز بهار طبی است یعنی زمانی که دیگر از سرمای زمستان خبری نیست و هوا بهاری شده است اما خیلی گرم نیست یعنی زمانی میان نیمه دوم اسفند تا نیمه اول فروردین.

رژیم پاکسازی بدن در آغاز بهار

یکی از رژیم های ساده برای پاکسازی بدن در فصل بهار ، مصرف ماءالشعیر طبی سنتی به مدت 3 روز است. البته در این مدت نباید غذای دیگری مصرف نمود و پس از آن نیز برای چند روز فقط از سبزیجات پخته بدون ادویه و در حجم کم استفاده شود.

 ماءالشعیر طبی چیست

روشهای تهیه ماءالشعیر طبی برای پاکسازی بدن

در این بخش از نمناک چند روش برای تهیه ماءالشعیر طبی در خانه خواهیم گفت که شامل :

روش اول :

برای تهیه ماءالشعیر ،50 گرم جوی پوست کنده سالم را با چهار لیوان معادل یک لیتر آب، در ظرفی ریخته و روی حرارت به آرامی بجوشانید. پس از 50 دقیقه که جوها به طور کامل پخته شد قبل از سرد شدن آن را از صافی عبور داده و سپس در جای خنک قرار دهید. این ماءالشعیر طبیعی را می توان تا 2 روز در یخچال نگهداری کرد.

روش دوم :

جو را به مدت 12 ساعت یا یک شب تا صبح خیس کرده و سپس آب حاصل از آن را که مایعی سفید است مصرف کنید.

افرادی که معده آنها سرد یا تر است (نفخ شکم، ترش کردن، افزایش آب دهان با غذاهای سرد) بهتر است در هر لیوان ، یک قاشق مرباخوری عسل اضافه کنند، البته باید به میزان قند و کالری نوشیدنی توجه داشت. ماء الشعیر طبی نباید غلیظ و ژله ای شود. در زمان مصرف، ماءالشعیر را تکان دهید تا قسمت ته نشین شده و بخش رقیق آن باهم مخلوط شوند. اگر نوشیدن ماءالشعیر همراه با رسوب آن برای شما خوش آیند نیست ، می توانید فقط قسمت آبکی رقیق بالای آن را بنوشید و رسوب آن را دور بریزید. اضافه کردن کمی آب لیموی تازه نیز ،طعم بهتری به این نوشیدنی می دهد و فواید آن را بیشتر می کند.

با هر روشی که ماءالشعیر را تهیه می کنید ، می توانید از دانه های جو آب کش شده در پخت غذا استفاده کنید. فقط جو های خیس خورده را تا زمان پخت غذا در یخچال نگهداری کرده و تا یک یا دو روز بعد ، حتما آنها را استفاده کنید.

تهیه ماءالشعیر طبی 

نکات مهم در تهیه ماء الشعیر طبی

زمان 40 تا 50 دقیقه برای پخت جو تازه اعلا مناسب است اما ممکن است این زمان تا 1٫5 ساعت نیز طول بکشد. نکته مهم در پخت کامل جو است. اگر قادر به تحمل این رژیم در 3 روز نمی باشید می توانید این مدت را به دو روز کاهش دهید. البته افزودن عسل باعث افزایش انرژی در این مدت می شود.

افرادی که تا کنون علائم غلبه اخلاط در فصل بهار را مشاهده نکرده اند و یا دچار امتلاء نشده اند نیازی به رعایت این رژیم ندارند این افراد می توانند با مصرف غذای کمتر و سبزیجات پخته بیشتر ، روزی 3-2 لیوان ماءالشعیر میل کنند. البته افرادی که مشکلات گوارشی دارند باید در مصرف ماءالشعیر طبی بیشتر احتیاط کنند. اگر با افزودن عسل نیز دچار مشکلات گوارشی چون نفخ و قراقر و ضعف می شوند، بهتر است در دقایق آخر آماده شدن ماءالشعیر، کمی چوب دارچین به آن اضافه کنند.

موارد مصرف :

این شربت طبیعی برای تسکین تشنگی و گرما بسیار مناسب است.

استفاده از این ماءالشعیر طبی برای افرادی که مزاج گرم و خشک دارد توصیه می شود زیرا از عوارضی مانند خشکی پوست ، گود افتادگی چشم ها ، یبوست ، غلظت خون ، تحریک پذیری عصبی و ... جلوگیری می کند. 

 فیبر در ماءالشعیر

خواص ماءالشعیر طبی

منبع خوب فیبر

دانه های جو سرشار از فیبر هستند اما میزان فیبر موجود در ماءالشعیر کمی کمتر از دانه های جو است اما در هر صورت می توان آن را به عنوان منبعی برای فیبر دانست. همانطور که می دانید فیبر در مواد غذایی باعث احساس سیری طولانی مدت می شود. بنابراین برای رعایت رژیم پاکسازی بدن یکی از مواد غذایی مهم است. همچنین برای مدیریت وزن نیز مفید می باشد.

کاهش کلسترول بد

مطالعات نشان می دهد که غذاهای تهیه شده با جو به دلیل وجود ماده ایتوکولز ، موجب کاهش کلسترول بد می شود که ماءالشعیر نیز این خاصیت را دارد. سطح پائین کلسترول بد خون یکی از عوامل مهم سلامت سیستم قلبی -عروقی می باشد.

کنترل اشتها

به نظر محققان غذاهایی که در ترکیبات آنها از جو استفاده شده است موجب تنظیم کارآمدتر هورمون های مربوط به گرسنگی می شوند. این هورمون ها علاوه بر تنظیم میزان اشتها توانایی افزایش میزان سوخت و ساز پایه را دارند.

کاهش قند خون

افزودن جو به غذا موجب افزایش باکتری مفیدی برای بدن به نام پری وتلا می شود که نقش موثری در کاهش قند خون دارد. در حقیقت این وجود این باکتری در غذاهای حاوی جو به کاهش قند خون منجر می شود. البته افزودن شکر و یا عسل به ماءالشعیر این خاصیت را از بین می برد.

متعادل نگه داشتن باکتری های روده

در روده باکتری هایی وجود دارد که برای عملکرذ درست بدن ضروری می باشند. البته در کنار این باکتریهای مفید ، برخی از باکتریهای غیر مفید نیز وجود دارد که اگر تعداد آنها افزایش پیدا کند مشکلاتی برای بدن ایجاد می کند. مطالعات نشان می دهد که مصرف جو موجب کاهش این نوع باکتریها می شود.

ماءالشعیر و قند خون

هشدارها درباره ماءالشعیر خانگی

جو پوست کنده دارای گلوتن است بنابراین در صورت ابتلا به بیماری سلیاک، باید توجه داشته باشید که این نوشیدنی هم دارای گلوتن است و می تواند علایم حساسیت ایجاد کند. افرادی که حساسیت به گلوتن دارند می توانند پا مشورت پزشک برای تهیه ماءالشعیر از جودوسر استفاده کنند.

باتوجه به خصوصیات غذایی جو، مصرف بیش از دو لیوان ماءالشعیر خانگی در یک روز توصیه نمی شود، زیرا علاوه بر افزایش کالری دریافتی ، ممکن است روی سیستم گوارش نیز تاثیر بگذارد و علایمی مانند اسهال ایجاد کند.

افرادی که ماءالشعیر در معده شان ترش می شود می توانند در زمان تهیه ماءالشعیر به جای یک لیتر آب از 20 برابر پیمانه جو پوست کنده، آب استفاده کنند. اگر با این روش هم مشکل آنها حل نشد ، می توانند با اضافه کردن ادویه های گرم مشکل خود را رفع کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۰:۱۹
برنج بهاربارنج

اگر تمام روز می نشینید، 9 ماده غذایی را حتما بخورید!

 

طرز صحیح نشستن پشت کامپیوتر, شیوه صحیح نشستن

مواد غذایی برای کسانی که بیش از حد پشت میز می نشینند

 

به گفته متخصصان طب فیزیکی، نشستن بیش از حد مهمترین عامل ابتلا به بیماری های مزمنی از قبیل دیابت، بیماری های قلبی، سکته مغزی، سندرم متابولیک و ... است.

علاوه بر این اصطلاح «سیگاری های جدید» به کسانی اطلاق می شود روزانه بیش از حد استاندارد می نشینند و این یعنی خطر بی تحرکی برابر است با خطر استعمال دخانیات. گفتنی است نشستن طولانی مدت فرایند التهاب را نیز در بدن افزایش می دهد.

 

علاوه بر این که انجام فعالیت های بدنی به موقع برای کسانی که مجبورند تمام طول روز را در حالت نشسته کار کنند، ضروری است، مصرف برخی از اقلام غذایی می تواند برخی از مخاطرات بهداشتی ناشی از این روند از جمله التهاب را کم کند:

 

طرز صحیح نشستن پشت کامپیوتر, شیوه صحیح نشستن

آووکادو منجر به جلوگیری از توزیع چربی بدن در اطراف شکم می شود

 

آووکادو: مصرف این میوه منجر به کاهش التهاب در سلول های عضلانی، سرکوب مقاومت به انسولین و حتی کمک به کاهش چربی شکمی می شود. یک رژیم غذایی غنی از چربی های اشباع نشده خاصیت دیگری هم دارد و آنهم این که منجر به جلوگیری از توزیع چربی بدن در اطراف شکم می شود.

 

بذر کتان: یک منبع غنی ضد التهاب حاوی اسیدهای چرب امگا 3 شناخته شده با نامALAاست. مصرف منظم این نوع امگا 3 منجر به افزایش توانایی بدن در سوخت و ساز چربی ها می شود.

 

مصرف انواع توت ها: خوردن این میوه ها منجر به کاهش فرایندهای التهابی در بدن می شود. توت ها حاوی فلاونوئیدهای قدرتمندی به نام آنتوسیانین هستند که منجر به خاموش کردن ژن های التهابی می شوند. علاوه بر این، توت ها حاوی ویتامین ث و رسوراترول هستند که نشان داده شده هر دو منجر به کاهش تاثیرات رادیکال های آزاد در بدن می شوند.

 

آجیل: انواع آجیل سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 گیاهی شناخته شده با نامALAهستند که منجر به کاهش فرایند التهاب در بدن می شوند. بادام در میان آجیل ها،غنی از ویتامینEاست؛ آنتی اکسیدانی که منجر به حفاظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو (محصول جانبی التهاب) می شود.

 

آناناس: ماده قدرتمند التهابی به نام بروملین دارد. بهترین مزیت آناناس این است که عوارض جانبی داروهای ضد التهاب را ندارد.

 

طرز صحیح نشستن پشت کامپیوتر, شیوه صحیح نشستن

روغن زیتون یکی از بهترین چربی ها برای کنترل وزن است

 

روغن زیتون: این نوع روغن مانند ایبوپروفن به مبارزه با التهاب می رود. مصرف روغن زیتون همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را با کاهش وزن موثر کم کند. روغن زیتون یکی از بهترین چربی ها برای کنترل وزن است.

 

زردچوبه: کورکومین موجود در زردچوبه یک ترکیب فعال با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است.

 

سیر: آلیسین موجود در سیر منجر به سوخت و ساز موثر قند خون، کنترل سطح چربی و کاهش سطح التهاب در بدن می شود.

 

چای سبز: محتوای پلی فنل موجود در چای سبز اکسیر ضد التهابی قوی نسبت به انواع دیگر چای است. چای سبز خاصیت کاهش وزن نیز دارد و مصرف منظم آن در کسانی که بیشتر ساعات روز بی تحرک هستند، توصیه می شود. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۰:۱۳
برنج بهاربارنج

راههای کاهش تشنگی در ماه رمضان

 
 

 راههای رفع تشنگی در ماه رمضان, بهترین نوشیدنی در ماه رمضان

 به افراد روزه دار توصیه می شود پیش از سحر به مقدار کافی میوه و سبزی مصرف کنند

آب بدن مهمترین عاملی است که می تواند برای روزه داران باعث مشکلات زیادی شود و حتی جان فرد را به خطر اندازد. آمادگی تغذیه ای برای استقبال از ماه مبارک رمضان عامل موثری در کاهش مشکلات روزه داری در این ماه است.

 

برخلاف عقیده برخی افراد که در روزهای مانده به ماه مبارک رمضان حجم غذایی خود را با هدف افزایش ذخیره بدن جهت روزه داری افزایش می دهند، این کار موجب افزایش مشکلات شده و روزه داری را برای افراد سخت تر خواهد کرد.

 

بهترین اقدام جهت کاهش گرسنگی و تشنگی در روزهای ماه مبارک رمضان این است که از یک هفته تا 10 روز قبل از شروع ماه مبارک، حجم غذای مصرفی به تدریج کاهش داده شود. این کار موجب شده سطح متابولسیم و سوخت و ساز بدن کاهش داده شود و بدن به شرایط کم غذایی در زمان روزه داری عادت کند.

 

 راههای رفع تشنگی در ماه رمضان, بهترین نوشیدنی در ماه رمضان

آب بدن مهمترین عاملی است که می تواند برای روزه داران باعث مشکلات زیادی شود

 

آب، بهترین نوشیدنی گوارا در ماه رمضان

آب بهترین نوع نوشیدنی است و جایگزینی برای آن وجود ندارد، به گونه ای که کارشناسان تغذیه به افراد توصیه می کنند روزانه به میزان یک لیتر و نیم آب بنوشند. بنابراین بهتر است روزه داران در فاصله میان افطار تا سحر به اندازه کافی آب و مایعات مصرف کنند تا کمبود آب بدن آنها جبران شود. همچنین به افراد توصیه می شود تا به آب آشامیدنی خود برخی از عناصر سالم نظیر برگ های نعناع، زنجبیل رنده شده و یا لیموی برش داده شده را اضافه کنند.

 

پرهیز از نوشیدن آب یخ :

زمانی که آب خنک همراه با یخ مصرف می شود، چون دمای بدن را برای مدت کوتاهی پایین می آورد، باعث رفع عطش در درازمدت نمی شود. هنگام افطار باید از نوشیدن آب یخ به طور ناگهانی پرهیز کرد همچنین در وعده افطار نیز از نوشیدنی های ولرم استفاده کرد.

 

 راههای رفع تشنگی در ماه رمضان, بهترین نوشیدنی در ماه رمضان

آب بهترین نوع نوشیدنی است و جایگزینی برای آن وجود ندارد

 

مصرف میوه و سبزیجات :

میوه ها و سبزیجات تازه دارای مقادیر قابل توجهی آب و فیبر است که برای مدت زمان طولانی در روده ها باقی می مانند. بنابراین به افراد روزه دار توصیه می شود هنگام شب و در وعده های غذایی پیش از سحر به مقدار کافی میوه و سبزی مصرف کنند تا از تشنگی آنها در طول روز جلوگیری شود. خیار یکی از محبوب ترین میوه ها و سبزیجات محسوب می شود که دارای طبع سرد و خنک است و راهی موثر برای "مبارزه با تشنگی در ماه رمضان" است. همچنین این میوه مفید دارای الیاف سلولزی مغذی است که در فرایند هضم مواد غذایی را آسان تر کرده و به اخراج مواد سمی و پاک کردن روده ها کمک می کند.

از میوه‌هایی تازه مثل هندوانه و خربزه و طالبی استفاده کنید، چرا که این میوه‌ها به طور چشمگیری در کاهش تشنگی کمک می‌کنند و تا حدودی مواد معدنی از دست رفته ناشی از تعریق را جبران خواهند کرد.

 

 راههای رفع تشنگی در ماه رمضان, بهترین نوشیدنی در ماه رمضان

در مناطقی که درخت نخل رشد نمی‌کند، از مصرف زیاد خرما پرهیز شود

 

نخوردن زیاد شیرینی و تنقلات:

باتوجه به طولانی بودن روزها و فاصله کم وعده‌های افطاری و شام با سحری، از پرخوری در زمان افطار و پس از آن پرهیز کنید، در صورت رعایت نکردن دچار ناراحتی‌های گوارشی می‌شوید. در روزهای ماه مبارک رمضان بهتر است کمتر از شیرینی‌ها، به‌ویژه شیرینی‌هایی مانند زولبیا و بامیه یا پشمک استفاده کنید. توصیه شده در مناطقی که درخت نخل رشد نمی‌کند، از مصرف زیاد خرما پرهیز شود ولی در مناطق خرماخیز زیاد خوردن آن منعی ندارد.

 

توصیه می‌شود به جای مصرف انواع شیرینی‌ها مثل زولبیا و بامیه که فقط حاوی انرژی و فاقد مواد مغذی (ویتامین‌ها و املاح) هستند، از مواد غذایی طبیعی شیرین مثل خرما و کشمش استفاده کنید.

 

نوشیدن شربتهای سنتی:

شربت آبلیمو: شربت آبلیمو یکی از نوشیدنی های ماه رمضان است و شربت آبلیمو کم شیرین سبب ترشح بزاق شده و احساس تشنگی را در روزه داران برطرف می کند.

 

کاسنی: عرقیات سنتی، فقط کاسنی خاصیت خنک کنندگی بدن را دارد، از این رو پیشنهاد می شود نوشیدنی هایی مانند خاکشیر را با کمی کاسنی و گلاب مخلوط و سپس استفاده کرد.

 

 راههای رفع تشنگی در ماه رمضان, بهترین نوشیدنی در ماه رمضان

تهیه و مصرف شربت نعناع نیز در رفع تشنگی بسیار مفید است

 

شربت خاکشیر و تخم شربتی: شربت خاکشیر و تخم شربتی خنک کننده و ضد عطش هستند و می توانند آب را درون دانه های خود نگه دارند و به تدریج آن را به بدن برسانند. در نتیجه نیاز بدن را به مدت طولانی تر نسبت به آب تامین می کند. بهتر است آنها را بدون شکر یا با شکر کم مصرف کرد.

 

شربت سکنجبین: شربت سکنجبین به تنهایی یا با اضافه کردن سکنجبین به خاکشیر نیز می تواند به رفع عطش کمک کند و بهتر است این ترکیب را تهیه و برای رفع تشنگی آن را نوشید.

 

دم کرده نعناع: دم کرده برگ خشک نعناع و یا مخلوط آن با عسل بین افطار تا سحر موجب رفع تشنگی خواهد شد. تهیه و مصرف شربت نعناع نیز در رفع تشنگی بسیار مفید است. برای تهیه آن باید از شربت پایه استفاده کرد. جوشاندن شکر و آب به نسبت دوبه یک و افزودن مقداری عرق نعناع و آب لیمو ترش که باید به صورت خنک مصرف شود. این شربت نیز به میزان زیادی از عطش جلوگیری می کند.

 

 راههای رفع تشنگی در ماه رمضان, بهترین نوشیدنی در ماه رمضان

بهتر است روزه داران در وعده سحری از خوردن غذاهای خشک خودداری کنند

 

اجتناب از خوردن غذاهای چرب و خشک:

تا می‌توانید از خوردن خوراکی‌های چرب، مخصوصا در وعده سحری، پرهیز کنید چون باعث عطش و تشنگی زیاد طی روز می‌شود. اما اگر گاهی غذای چرب می‌خورید کافی ا‌ست پس از ‌آن (به‌ویژه در وعده افطار) کمی پودر رازیانه را با نبات در آب مخلوط کنید و بنوشید تا عوارض آن را کم کند و به گوارش بهتر خوراک کمک کند. مصرف بیش از حد گوشت و سایر منابع پروتئینی در وعده سحرى باعث دفع آب از بدن شده و درنهایت شما را در طول روز تشنه‌تر می‌کند.

 

بهتر است روزه داران در وعده سحری از خوردن غذاهای خشک نظیر کوکو سبزی ، کوکو سیب زمینی ، کتلت ، کباب و جوجه کباب و.... خودداری کنند. این غذاها به همراه غذاهایی که ادویه و فلفل زیادی دارند باعث بروز عطش در طول روز می شوند.

مصرف سس مایونز ، خامه ، سوسیس و کالباس نیز باعث بروز مشکلات گوارشی و بروز تشنگی می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۰:۰۶
برنج بهاربارنج

12 اتفاقی که با خوردن تخم مرغ در بدن شما می افتد

 
 

 خواص سفیده تخم مرغ, مضرات تخم مرغ

تخم مرغ نقش مهمی در سلامت قلب و کولون و همچنین افزایش متابولیسم دارد

 

تخم مرغ یکی از بهترین و ارزان ترین اشکال پروتئینی هستند که می توانید در رژیم غذایی خود داشته باشید. هر تخم مرغ حاوی حدود 85 کالری است و درهمچنین دارای اسید آمینه، آنتی اکسیدان، آهن و البته پروتئین است.

 

زرده تخم مرغ را از دست ندهید، حتی اگر شما به دنبال کاهش وزن هستید، زیرا آنها در واقع دارای مواد مغذی چربی به نام کولین هستند. بنابراین، دفعه بعد که از این زرده تخم مرغ استفاده می کنید، نیازی به عذاب وجدان نیست!

 

هنگام خرید تخم مرغ، چیزی که باید به آن توجه کنید این است که سعی کنید نوع ارگانیک را دریافت کنید.

 

در اینجا 12 اثرات شگفت انگیز خوردن تخم مرغ که می تواند بر روی بدن شما داشته باشد را معرفی میکنیم:

 

1. تقویت سیستم ایمنی :

اضافه کردن تخم مرغ به رژیم غذایی روزانه می تواند به بدن شما در مبارزه با عفونت های مختلف، ویروس ها و بیماری ها کمک کند. یک تخم مرغ بزرگ حاوی حدود یک چهارم از مصرف روزانه سلنیوم است که یک ماده مغذی است که به سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند و هورمون تیروئید را تنظیم می کند.

 

اضافه کردن تخم مرغ به رژیم غذایی بچه ها نیز می تواند بسیار مفید باشد زیرا کودکان و نوجوانان سلنیوم را به میزان زیاد دریافت نمی کنند و این می تواند منجر به بیماری هایی مانند بیماری کیهان و بیماری کازین بک شود. شرایطی که قلب، استخوان ها و مفاصل را هدف قرار می دهد.

 

 خواص سفیده تخم مرغ, مضرات تخم مرغ

اضافه کردن تخم مرغ به رژیم غذایی بچه ها نیز می تواند بسیار مفید باشد

 

2. مصرف کلسترول خوب

در بدن کلسترول خوب (HDL) و بد (LDL) وجود دارد. ممکن است فکر کنید که کسی که با مشکلات کلسترول مواجه می شود به طور کامل باید از هر نوع چربی دور باشد. اما واقعیت این است که دوز سالم کلسترول خوب در رژیم غذایی روزانه می تواند به کاهش کلسترول بد کمک کند. 

 

هر تخم مرغ حاوی حدود 212 میلی گرم کلسترول است، و خبر خوب این است که این به طور عمده به افزایش کلسترول HDL کمک می کند. بنابراین، حتی اگر مسائل مربوط به کلسترول را داشته باشید، تخم مرغ به شما کمک می کند.

 

3. سلامت  بهتر قلب:

کلسترول LDL بد است، همه ما این را می دانیم. اما دانشمندان طی تحقیقات بیشتری متوجه شده اند که انواع مختلفی وجود دارد حتی در کلسترول LDL، به ویژه مربوط به اندازه ذرات. تحقیقات نشان می دهد که ذرات بزرگتر کلسترول LDL خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را از ذرات LDL کوچکتر  کمتر می کند. حتی اگر تخم مرغ باعث افزایش LDL کلسترول در برخی افراد شود، اندازه ذرات LDL موجود از کوچک به بزرگ می رود.

 

4. سوخت برای بدن :

غذا سوخت برای بدن است، به همین دلیل شما باید از کیفیت آن مراقبت کنید، درست همانطور که در مورد کیفیت سوختی که به وسیله نقلیه خود میزنید، مراقب هستید.

یک تخم مرغ تنها حاوی حدود 15٪ از مصرف توصیه شده روزانه ریبوفلاوین، همچنین به عنوان ویتامین B2 شناخته می شود. همه ویتامین های B به بدن کمک می کنند که غذا را به سوخت تبدیل کند، به همین خاطر انرژی را به شما می دهد. 

 

 خواص سفیده تخم مرغ, مضرات تخم مرغ

هر تخم مرغ حاوی حدود 85 کالری است 

 

5. بهبود مو و پوست

نه تنها تخم غنی از ویتامین B2، بلکه ویتامین B5 و B12 نیز دارند. ویتامین B-complex نیز به تغذیه و حفظ پوست، مو، چشم و کبد سالم کمک می کند. آنها دارای پروتئین بالا هستند که باعث می شود موهای شما سالم و قوی باشند. تخم مرغ همچنین حاوی بیوتین، نوع خاصی از ویتامین B است که به رشد مو کمک می کند.

خوردن تخم مرغ ها به طور مرتب می تواند پوست شما را لطیف و ملایم کند. این به این دلیل است که تخم مرغ باعث افزایش سطح خون لوتئین و زاکسنتین می شود که کمک می کند  به بهبود کشش پوست و مبارزه با آفتاب سوختگی و همچنین به تنظیم توابع سیستم عصبی کمک می کند.

 

6. از مغز  شما محافظت می کند:

تخم مرغ فقط برای بدن شما سوخت نیست، بلکه برای مغز شما سوخت می باشد. بنابراین، اضافه کردن تخم مرغ به برنامه صبحانه شما ممکن است به شما کمک کند تا تمرکز بیشتری داشته باشید.

تخم مرغ حاوی مواد مغذی ضروری به نام کولین است که یک عنصر از غشای سلولی است و برای تولید استیل کولین، انتقال دهنده عصبی ضروری است. گفته شده است که در حفظ حافظه بهتر و تشویق ارتباط موثر میان سلول های مغزی ضروری است.

 

با توجه به تحقیقات انجام شده، کمبود کولین می تواند منجر به اختلالات خاصی در عصبی و کاهش عملکرد شناختی شود. 

 

 خواص سفیده تخم مرغ, مضرات تخم مرغ

تخم مرغ همچنین حاوی بیوتین، نوع خاصی از ویتامین B است که به رشد مو کمک می کند

 

7. اسید آمین اساسی:

بدن 11 نوع اسیدهای آمینه را به خود اختصاص می دهد، اما به مجموع 20 اسید آمینه ضروری نیاز دارد که به شما کمک می کند انرژی خود را حفظ کنید و همچنین سیستم ایمنی بدن، ماهیچه ها، پوست و موی شما را سالم نگه دارید.

 

تخم مرغ دارای 9 اسیدامینه میباشد این اسید آمینه عبارتند از: هیستیدین، ایزولوسین، لوسین، لیسین، متیونین، فنیل آلانین، ترئونین، تریپتوفان و والین. تخم مرغ علاوه بر حاوی اسید آمینه ضروری، منبع غنی از سه اسید آمینه غیر ضروری به نام آلانین، آسپارتیک اسید و اسید گلوتامیک هستند.

 

8. سلامت روان بهتر:

کمبود اسید آمینه با مشکلات روانی مانند استرس، اضطراب و افسردگی مرتبط است. اسیدهای آمینه باعث تقویت سروتونین در سیستم عصبی فرد می شوند، که این امر باعث می شود که احساس خوشحالی کنید. تخم مرغ حاوی 9 نوع اسید آمینه است (12 اگر غیر ضروری را در نظر بگیریم) و به همین دلیل است که خوردن آنها نه تنها باعث خوشحالی بدن شما می شود، بلکه ذهن شما نیز می شود.

 

بنابراین، اگر شما کسی را می شناسید که در افسردگی بسر می برد یا اخیرا احساس ناراحتی کرده است، آنها را تشویق به صبحانه ای پر از تخم مرغ کنید. 

 

9. جلوگیری از اختلالات بینایی

علت اصلی اختلال بینایی یا نابینایی در سالمندان می تواند به وخامت ماکولا و آب مروارید مربوط باشد. زرده تخم مرغ حاوی لوتئین و زاکسنتین، دو آنتی اکسیدان هستند که نقش مهمی در کمک به جلوگیری از این مشکلات دارند. در حالی که سبزیجات سبز برگ مانند اسفناج، کلم بروکلی و کلم نیز دارای این آنتی اکسیدان ها هستند، تحقیقات می گوید بدن انسان قادر به جذب لوتئین از تخم مرغ بهتر و سریعتر از این سبزیجات است.

 

 خواص سفیده تخم مرغ, مضرات تخم مرغ

کمبود اسید آمینه با مشکلات روانی مانند استرس، اضطراب و افسردگی مرتبط است

 

10. دندان ها و استخوان های سالم:

همانطور که همه ما می دانیم، کلسیم یکی از مهم ترین عناصر کمک به سلامت استخوان است، اما واقعیت کمتر شناخته شده این است که ویتامین D نیز بسیار مهم است. و شیر تنها منبع خوبی از کلسیم در اطراف نیست!

تخم مرغ غنی از ویتامین D هستند، و در واقع یکی از چند منبع طبیعی آن است. ویتامین D به بدن در جذب کلسیم، که در حفظ استخوان ها و دندان های قوی ضروری است، کمک می کند، همچنین نقش مهمی در سلامت قلب و کولون و همچنین افزایش متابولیسم دارد.

 

تخم مرغ همچنین حاوی گوگرد است که به ایجاد کلاژن کمک می کند. و از آنجا که 65 درصد از استخوان های ما از کلاژن معدنی تشکیل شده است، این قطعا یک چیز خوب است. مقدار بالای گوگرد در تخم مرغ نیز برای حفظ مو و ناخن مفید است.

 

11. گرسنگی خود را تقویت کنید و کمتر بخورید:

تخم مرغ نه تنها یک منبع عالی از بسیاری از مواد مغذی ضروری است، بلکه به علت میزان بالای پروتئین در بدن، تاثیر جالبی بر بدن دارند. محققان نتیجه گرفته اند که یک رژیم غذایی معمولی از غذاهایی با پروتئین بالا میتواند بر اشتها تأثیر بگذارد، بنابراین باعث می شود که شما بیشتر بخورید. غذاهای حاوی پروتئین نیز به عنوان یک میان وعده سریع و به عنوان یک غذای ضروری برای خوردن غذا در نظر گرفته شده است. تخم مرغ در مقایسه با سایر انواع پروتئین بسیار بهتر است. در حقیقت، آنها یک نمره عالی از 100 را دریافت می کنند!

 

12. کاهش وزن و چربی:

وقتی تخم مرغ می خورید بیشتر احساس سیری می کنید، این به این معنی است که شما به خوردن غذا پایان می دهید و بنابراین چربی و وزن را از دست می دهید. به همین دلیل است که تخم مرغ علاوه بر برنامه صبحانه خود، هنگامی که سعی در کاهش وزن دارید، به ویژه از طریق ورزش، مفید است. تخم مرغ به شما انرژی با تمام ویتامین ها و مواد معدنی که شما نیاز دارید می دهد در حالی که مصرف مواد غذایی شما کاهش می یابد.

 

در حقیقت، این یک مطالعه هشت هفته ای بود که افرادی را که هر روز تخم مرغ می خوردند را در برابر افرادی که قارچ خورده (حاوی همان مقدار کالری) مقایسه می کند. نتایج نشان داد که کسانی که تخم مرغ خوردند 65٪ وزن بیشتر از دست داده اند. آنها همچنین کاهش چربی شکم BMI 34٪ را ثبت کردند!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۰:۰۶
برنج بهاربارنج

مواد غذایی مفید برای تقویت سیستم دفاعی بدن

 
 

تقویت سیستم ایمنی بدن ,چگونه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم

چه غذاهایی سیستم ایمنی را تقویت میکند

 

سیستم ایمنی بدن از ارگان ها ، سلول ها ، بافت ها و پروتئین ها تشکیل شده است. اینها با هم ، فرآیندهای بدنی را انجام می دهند که با عوامل بیماری زا مبارزه می کنند ، یعنی ویروس ها ، باکتری های خارجی که باعث عفونت یا بیماری می شوند.

هنگامی که سیستم ایمنی بدن با یک عامل بیماری زا در تماس باشد ، پاسخ ایمنی را ایجاد می کند. سیستم ایمنی بدن آنتی بادی را آزاد می کند ، که به آنتی ژن های موجود در پاتوژن ها متصل شده و آنها را می کشد. مصرف غذاهای خاص در رژیم غذایی ممکن است پاسخ ایمنی بدن را تقویت کند.

 

برای سالم ماندن و تقویت سیستم دفاعی بدن، مصرف دارو و آنتی بیوتیک را کنار بگذارید. بدن شما طوری ساخته شده است که قادر به جذب مواد دارویی موجود در مواد غذایی می باشد. اگر میخواهید سیستم دفاعی بدنتان همیشه مثل ساعت کار کند، باید میزان زیادی از سبزیجات و میوه جات در روز مصرف کنید و از غذاهای آماده و فست فود اجتناب کنید. 

 

یک رژیم غذایی سالم و متعادل نقش مهمی در سالم ماندن دارد. غذاهای زیر ممکن است به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند:

 

1. اسفناج:

تقویت سیستم ایمنی بدن ,چگونه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم

برای سالم ماندن و تقویت سیستم دفاعی بدن، مصرف دارو و آنتی بیوتیک را کنار بگذارید

 

اسفناج ممکن است سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، زیرا حاوی بسیاری از مواد مغذی اساسی و آنتی اکسیدان ها از جمله:

فلاونوئیدها

کاروتنوئیدها

ویتامین سی

ویتامین E

ویتامین های C و E می توانند به سیستم ایمنی بدن کمک کنند. تحقیقات همچنین نشان می دهد که فلاونوئیدها ممکن است به جلوگیری از سرماخوردگی در افراد سالم کمک کند.

 

2. زنجبیل:

تقویت سیستم ایمنی بدن ,چگونه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم

زنجبیل خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد 

 

مردم از زنجبیل در انواع غذاها، دسرها و همچنین در چایها استفاده می کنند. طبق یک بررسی ، زنجبیل خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد و فواید سلامتی را به همراه دارد.

 

3. سیر

تقویت سیستم ایمنی بدن ,چگونه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم

سیر به بدن برای جلوگیری و مقابله با بیماری ها کمک می کند

 

سیر ممکن است به جلوگیری از سرماخوردگی کمک کند. سیر یک درمان خانگی معمول برای پیشگیری از سرماخوردگی و بیماری های دیگر است. به تقویت سیستم دفاعی بدنتان در مقابل بیماری های ویروسی، باکتریایی و حتی قارچی کمک میکند. سیر حاوی آلیسین، آژوئین، و تیوسولفینات است، سه ترکیب مقوی که به بدن برای جلوگیری و مقابله با بیماری ها کمک می کند. این ترکیبات آنقدر مقوی هستند که مصرف آب سیر خام به اندازه ی نئوسفورین برای ضدعفونی کردن زخم های کوچک موثر است. 

 

4. چای سبز

تقویت سیستم ایمنی بدن ,چگونه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم

 چای سبز حاوی فلاونوئیدها است که ممکن است خطر سرماخوردگی را کاهش دهد

 

چای سبز فقط مقدار کمی کافئین دارد ، بنابراین افراد می توانند از آن به عنوان جایگزینی برای چای سیاه یا قهوه استفاده کنند. نوشیدن آن ممکن است سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت کند. چای سبز حاوی فلاونوئیدها است که ممکن است خطر سرماخوردگی را کاهش دهد .

 

5. شکلات تیره

تقویت سیستم ایمنی بدن ,چگونه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم

تقویت سیستم ایمنی بدن

 

شکلات تیره حاوی آنتی اکسیدانی به نام توبرومین است که با محافظت از سلول های بدن در برابر رادیکال های آزاد می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. رادیکال های آزاد مولکول هایی هستند که بدن هنگام تجزیه مواد غذایی یا در تماس با آلاینده ها ، بدن را تولید می کند. رادیکالهای آزاد می توانند به سلولهای بدن آسیب رسانند و ممکن است به بیماری کمک کنند. با وجود مزایای احتمالی آن ، شکلات تیره دارای کالری زیاد و چربی اشباع است ، بنابراین خوردن آن در حد متوسط ​​بسیار حائز اهمیت است.

 

6. کلم بروکلی :

تقویت سیستم ایمنی بدن ,چگونه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم

برای تقویت سیستم ایمنی بدن چه بخوریم

 

کلم بروکلی به عنوان یک غذای عالی شهرت دارد. کلم بروکلی یک ماده کم کالری است اما حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی و آنتی اکسیدان است که جنبه های بسیاری از سلامت انسان را پشتیبانی می کند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که دامنه فواید آن را فراهم می کند. این سیستم ایمنی را پشتیبانی می کند و ممکن است به جلوگیری از سرطان ، بیماری های قلبی عروقی (CVD) ، آب مروارید و کم خونی کمک کند . به صورت مکمل ، ممکن است به کاهش علائم سرماخوردگی نیز کمک کند و مدت زمان سرماخوردگی را کوتاه کند.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن ,چگونه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم

معجون برای تقویت سیستم ایمنی بدن

 

معجون تقویت سیستم ایمنی بدن:

مواد لازم:

1 فنجان آب

¼ قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده

¼ قاشق غذاخوری زردچوبه

1 قاشق غذاخوری سرکه سیب

فلفل کائین مقدار کم

1 قاشق غذاخوری عسل

اختیاری : لیمو (لیمو سرشار از ویتامین C است و فقط طعم عالی دارد. من آن را توصیه می کنم )

 

طرز تهیه:

آب ، زردچوبه ، سرکه سیب ، زنجبیل ، لیمو را به همراه فلفل کاین را در قوری بریزید و به جوش می آوریم. هنوز عسل اضافه نکنید! 

پس از مخلوط شدن ، بگذارید 10-12 دقیقه بجوشد.

صاف کنید و عسل را اضافه کنید. 

 

راه های دیگر تقویت سیستم ایمنی بدن :

شستن مناسب دست ها ممکن است به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

استراتژی های زیر در مورد شیوه زندگی ممکن است سیستم ایمنی بدن را قوی تر کند:

اجتناب از سیگار کشیدن

به طور منظم ورزش کنید

حفظ وزن سالم

خودداری از نوشیدن الکل 

خواب کافی

استرس را به حداقل برسانید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۰:۰۴
برنج بهاربارنج