بهار بارنج

شرکت تولیدی،توزیعی و خدماتی بهار بارنج

شرکت تولیدی،توزیعی و خدماتی بهار بارنج

آپلود عکس"
بهار بارنج
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

مهم‌ترین نکات طراحی دکوراسیون داخلی

 

اتاق‌ها را بیش از حد مبله نکنید

بین یک اتاق با مبلمان شیک و منظم با یک اتاق پر از مبل که تناسبی با اندازه اتاق ندارد، تفاوت بسیار زیادی وجود دارد. مبملان منزل شما بیش از اینکه زیبایی خیره‌کننده‌ای به اتاق‌ها بدهند، باید سبب آرامش شما و مهمانانتان باشد. مبلمان مناسب باید به گونه‌ای طراحی و چیده شوند که بتوانند تمامی فضاهای غیرقابل استفاده اتاق شما را در دسترس و مورد کاربرد قرار دهند. همچنین باید فضای بین مبلمان به گونه‌ای انتخاب شود که رفت و آمد را ساده‌تر کنند. چنانچه این طراحی به گونه‌ای انجام شود که اتاق کوچکتر نشان داده شود و یا فضا به گونه‌ای نا‌متناسب انتخاب شود، ممکن است نه تنها باعث آسایش خاطر شما نشود، بلکه اتاقتان را بی‌نظم نیز نشان دهد. اگر حس می‌کنید که یک یا چند مورد از مبلمان شما چنین فضایی برای اتاقتان ایجاد کرده‌اند, هرچه سریع‌تر چیدمان اتاق خود را عوض کرده و یا حتی وسیله مورد نظر را از دکوراسیون حذف کنید.

 

 

چیدمان مناسب مبلمان را فراموش نکنید

گاهی ممکن است تنها نحوه چینش مبلمان برای اتاق شما به درستی انتخاب نشده باشد. بسیار پیش آمده که با تعداد کمی مبلمان، فضای اتاق به هم ریخته و نامرتب جلوه می‌کند و حتی برعکس، در مواردی اتاق‌هایی با تعداد مبلمان زیاد فضایی آرام و منظم ایجاد کرده‌اند. پس در نظر داشته باشید که یکی از مهم‌ترین موارد برای داشتن یک دکوراسیون داخلی خوب و اجتناب از اشتباهات انتخاب دکوراسیون، نحوه چیدمان مناسب وسایل در جایگاه‌های مناسب هستند.

هیچ قاعده کلی برای ایجاد یک فضای مناسب جهت استفاده بهینه از فضای اتاق، با توجه به دکوراسیون به کار رفته، وجود ندارد. تنها با استفاده از تجربه شخصی می‌توان دریافت که چه چیزی را در کجا قرار دهید. برای این کار شاید لازم باشد چندین بار دکوراسیون و مبلمان منزل خود را تغییر دهید یا حتی از دوستان و آشنایان خود نظرخواهی کنبد. توجه کنید که هرگز نباید شیوه چینش مبلمان شما به گونه‌ای انجام شود که اتاقتان بیش از حد کوچک به نظر برسد. همواره توجه داشته باشید که تغییرات دکوراسیون منزل خود را صبورانه تغییر دهید. قطعا از نتیجه فوق‌العاده آن شگفت‌زده خواهید شد.

 

هرگز به هدف پر کردن فضا از مبلمان استفاده نکنید

یکی دیگر از اشتباهات انتخاب دکوراسیون داخلی این است که بسیاری از افراد برای پر کردن فضاهای خالی بخشی از اتاق به سراغ انتخاب مبلمانی می‌روند که معمولا نامتناسب با فضای دکوراسیون اتاق است. دقیقا مشابه لباسی که بر تن می‌کنیم، باید چیدمان مناسب و موزونی را برای اتاق خود انتخاب کنیم. مبلمان کوچک در کنار میزهای بزرگ و یا حتی نامربوط بودن دو ردیف مبلمان در کنار یکدیگر و وجود تفاوت در طرح و رنگ و… باعث ایجاد فضای نامطلوبی برای اتاق می‌شود.

 

وجود تناسب در چیدمان مبلمان یکی از مشخصه‌های مهمی است که همواره باید پیش از انتخاب مبلمان در نظر گرفته شود. برای این کار باید به درستی جایگاه بخش‌های مختلف دکوراسیون منزل، به خصوص مبلمان را در نظر بگیرید. حتی به طور جزئی به اندازه محل قرار گیری مبل، صندلی‌ها، کاناپه و حتی میز عسلی‌های همراه مبل توجه کرده و برای خرید مبلمان در این خصوص از فرد آگاهی مشورت بگیرید. در بسیاری از موارد، بی‌توجهی به همین نکات کوچک باعث هدر رفتن هزینه‌های گزافی از جانب مصرف‌کننده شده است که عموما پس از انتخاب مبلمان حس نارضایتی یا حتی از دست دادن بخشی از هزینه بابت تعویض آن را بر دوش مشتری می‌گذارد.

 

در انتخاب‌های خود تنوع داشته باشید

داشتن تم مخصوص اتاق یکی از مهم‌ترین نکات در تعیین دکوراسیون است؛ اما این هرگز به این معنا نیست که باید تمامی محصولات یک شکل و یک طرح داشته باشند. گاهی ممکن است برخی به اشتباه این تعبیر را داشته باشند که وجود تناسب بین محصولات باعث کاهش میزان تنوع می‌شود؛ این بیان نادرستی از داشتن زمینه دکوراسیون مناسب است که برخی به اشتباه و برای فریب مخاطب به منظور افزایش فروش محصولات خود القا می‌کنند.

توجه کنید که هیچ اجباری برای خرید تمامی لوازم منزل از یک فروشگاه خاص وجود ندارد. انتخاب آزادانه ویژگی مهمی است که باید در خرید لوازم مورد نیاز خود به آن توجه نمایید. تصور نکنید که اگر از چند فروشگاه خرید کنید یا حتی طرح‌های مختلفی را انتخاب کنید، تناسب چیدمان لوازم منزل شما به هم می خورد. داشتن یک تم مخصوص به معنای نزدیکی سلیقه شما به یک حیطه مشخص است که تمامی علایق و انتخاب‌های شما در این گستره جای داده می‌شود. هیچ اجباری برای خرید دکوراسیون و به خصوص مبلمان شما دقیقا مشابه وسایل دیگر منزل شما وجود ندارد؛ بلکه باید یک پیوستگی بین انتخاب‌های شما برقرار شود.

 

مبلمان را با فاصله از دیوار بچینید

یکی از نکات طراحی دکوراسیون داخلی که بایستی به آن توجه شود، فاصله مناسب مبلمان از دیوار است؛ معمولا به دلایل مختلفی از قبیل افزایش فضای اتاق یا چیدمان بهتر مبلمان، سعی می‌شود تا مبل را به دیوار پشت آن تکیه دهند. تنها انتظاری که از یک مبلمان خوب باید داشت این است که به گونه‌ای در کنار هم چیده شوند که فضایی آرام و مناسب برای کنار هم بودن را ایجاد کنند. نکته‌ای که معمولا در نظر گرفته نمی‌شود این است که تردد بین مبلمان عملا امکان پذیر نیست. این کار چهره نامطلوبی برای اتاق ایجاد می‌کند؛ هرگز اجازه ندهید که مبلمان باعث سختی عملکرد شما شود و محدودیت‌هایی برای شما ایجاد کند. وجود فضای کافی در بین و پشت مبل‌ها می‌تواند شرایط مساعدتری را برای استفاده از تمامی فضای منزل ایجاد کند. اگر تمامی بخش‌های مبلمان را در کنار هم قرار دهید شاید فضای کمتری اشغال کند اما قطعا نمای کوچکتری که برای مبلمان شما ایجاد می‌شود پس از مدتی کوتاه آزاردهنده خواهد شد. تا زمانی که اجبار به برگزاری مهمانی‌های پرجمعیت ندارید سعی کنید بیشتر از فضای مرکزی اتاق برای چیدن مبلمان استفاده کنید.

 

 

توجه‌ها را معطوف به خود کنید

قطعا در دکوراسیون خود یک مورد خیلی خاص وجود دارد که می‌خواهید توجه همه افراد را حداقل یک بار و در نگاه اول به آن جلب کنید. برای این کار بهتر است به موقعیت‌های ورودی به اتاق توجه داشته باشید و سعی کنید چیدمان دکوراسیون را به گونه‌ای انجام دهید که پس از ورود به اتاق اولین چیزی باشد که در نگاه مخاطب می‌آید. بهتر است، سعی کنید چندین وسیله شاخص را برای این کار انتخاب نمایید تا تناسب و توازنی بین تمامی وسایل تزئینی و دکوراسیون اتاق شما برقرار شود.

 

تصویر ذهنی داشته باشید

داشتن تصویر ذهنی از دکوراسیونی که می‌خواهید به آن برسید، یکی دیگر از مهم‌ترین نکات طراحی دکوراسیون داخلی است که باید در نظر داشته باشید. عقب بایستید و یک تصویر از دکوراسیون مورد تایید خود در ذهن تجسم کنید. برای این کار می‌توانید از تصاویری که در نشریات مختلف، روزنامه‌ها، وبسایت‌ها، مجلات مبلمان و… وجود دارند نیز کمک بگیرید. در این صورت می‌توانید یک تصور ذهنی از آنچه می‌خواهید را به طراحان دکوراسیون داده و سپس آن را ویرایش کنید. تنها در این صورت است که می‌توانید به دیگران و خود بگویید که واقعا چه می‌خواهید.
با بهره‌گیری از موارد ذکر شده می توانید تا حد زیادی تصویر ذهنی خود را برای دکوراسیون و چیدمان مناسب آن به دست بیاورید. همواره در تلاش باشید تا بهترین تصویر را بسازید و با مشورت دیگران آن را بهبود ببخشید.

 

یک وسیله خاص و گران قیمت کلاسیک تهیه کنید

داشتن یک وسیله کلاسیک در منزل نیز می‌تواند به عنوان یکی از نکات طراحی دکوراسیون داخلی باشد. استفاده از یک اثر هنری کلاسیک در دکوراسیون منزل شما می‌تواند پیامی روشن را به مخاطب بدهد: این که پیوند شما با گذشته برقرار است. تاریخ می‌تواند درس‌های بی‌نظیری را برای ما داشته باشد و در طراحی دکوراسیون نیز می‌توان از آن استفاده نمود. تفاوتی ندارد که شما یک دانشجو هستید و اتاق کوچک خود را تزئین می‌کنید یا در حال آماده سازی منزل رویایی خود هستید؛ استفاده از یک مبل کلاسیک و قدیمی و حتی گران قیمت می‌تواند حس بی‌نظیری در دوستان شما ایجاد کند. ویژگی مهم این لوازم این است که در تمامی عصرهای گذشته و حال وجود دارند و هرگز کهنه نمی‌شوند.

 

 

شخصیت خود را بروز دهید

برای کمک به طراحی یک تم در منزل می‌توانید از شخصیت و یا حرفه خود استفاده کنید. با این کار می‌توانید به همه علایق و اهداف خود را نشان دهید و فضای گفتمان را به آن سمت سوق دهید. اگر شما عاشق رنگ‌ها هستید می‌توانید با استفاده از طراحی‌های رنگی خاص روی پرده و مبلمان یا حتی کاغذ دیواری، این علاقه را نشان دهید. یا اگر عاشق سفر کردن هستید می‌توانید با تابلوهایی از مناطق توریستی سراسر دنیا این حس را به دیگران منتقل کنید. تمامی این انتخاب‌ها به میزان خلاقیت شما ارتباط دارد. برای این کار از هیچ تلاشی دریغ نکنید.

 

گردایه‌ای از وسایل تزئینی درست کنید

گاهی ممکن است فضا به گونه‌ای طراحی شده باشد که استفاده از یک وسیله کوچک آن‌چنان برجسته و جذاب نباشد. اما به کمک دیگر وسیله‌های همتراز می‌تواند نمایی چشم نواز در اتاق و دکوراسیون ایجاد کند. می‌توانید چیزی شبیه به اجتماع زیورآلات تزئینی را برای وسیله‌های مختلف در کنار هم ایجاد کنید. با ترکیب چند قطعه کوچک از سنگ‌های تزئینی و قرار دادنشان روی یک میز، می‌توانید با هزینه‌ای اندک یک دکوراسیون شیک طراحی کنید؛ یا حتی با چند عدد صندلی قدیمی و کنار هم قرار دادن آن‌ها در نزدیکی یکدیگر می‌توانید بخشی از منزل یا اتاق خود را در فضایی دیگر تزئین کنید. گاهی نیز با قرار دادن تعدادی شمع روی یک میز قدیمی می‌توان چهره‌ای تازه به دکوراسیون منزل بخشید. با بهره‌گیری از قوه تخیل خود از تمامی ابزارهای در دسترس برای ایجاد فضایی دلنشین در منزل بهره‌مند شوید.

 

از رنگ مشکی استفاده کنید

تفاوتی ندارد که از زمینه مدرن و مینیمال برای طراحی دکوراسیون منزل خود استفاده می‌کنید یا طراحی سنتی و کلاسیک؛ از رنگ مشکی در همه این طرح‌ها می‌توان استفاده کرد. رنگ سیاه حسی عمیق در مخاطب ایجاد می‌کند و تاثیری در میزان جذابیت اتاق دارد که هیچ رنگ دیگری نمی‌تواند آن فضا را ایجاد کند. برای این کار می‌توانید از یک تابلو نقاشی که در آن رنگ مشکی برجسته است استفاده کنید؛ یا حتی از پرده کمک بگیرید و طرحی را انتخاب کنید که در آن از رنگ مشکی استفاده شده است. همچنین خطوط موجود بر روی بالشت یا قاب تابلویی به رنگ مشکی نیز می‌تواند به این انتخاب کمک کند. شاید در نگاه اول استفاده از این رنگ آنچنان حس مطلوبی را ایجاد نکند، اما اطمینان داشته باشید که در طولانی مدت تاثیرگذاری این رنگ بر طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما اثری شگرفت خواهد داشت.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۹ ، ۱۱:۲۲
برنج بهاربارنج

یش از هر چیز، متخصصان توصیه می‌کنند تا آن‌جا که می‌توانید مواد غذایی تازه و ارگانیک مصرف کنید و از مصرف مواد غذایی حاوی مواد نگهدارنده و افزودنی‌ها پرهیز کنید؛ از این رو، بهتر است از مضرات مواد نگهدارنده: ۲۲ ماده نگهدارنده و افزودنی و عوارض آن‌ها آگاه شوید. در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا با فهرستی از بدترین و بهترین میوه ها برای سلامتی تان آشنا شوید.

 بدترین و بهترین میوه ها برای سلامتی

بهترین میوه ها برای سلامتی

۱. آووکادو

در این بخش، قصد داریم روش پخت دو غذای فوق‌العاده جذاب و خوشمزه را با استفاده از آووکادو به شما معرفی می‌کنیم. بنابراین، توصیه می‌کنیم ۲ طرز تهیه میگو و ماهی با انبه و آووکادو که واقعا خوشمزه است، و هم‌چنین، طرز تهیه تاکو ماهی با آووکادو که خیلی خوشمزه است را به خوبی مطالعه، و سپس در خانه امتحان کنید.

۲. انواع توت‌ها

پیش از بر شمردن چند فایده‌ی مصرف انواع توت‌ها، توصیه می‌کنیم ۱۷ خاصیت اسموتی موز و توت فرنگی برای سلامتی را مطالعه و امتحان کنید. توت‌ها حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی گیاهی بسیاری هستند که به تقویت قلب، افزایش حافظه، و بهبود گوارش کمک می‌کنند. بنابراین، حتما این میوه‌ها را در رژیم غذایی روزانه‌تان قرار بدهید.

۳. میوه‌های منجمد

شاید در برخی از باشگاه‌های ورزشی مجهز و سطح بالا، محلی برای فروش انواع اسموتی‌ها با میوه‌های منجمد وجود داشته باشد؛‌ ولی به این معنی نیست که تمام اسموتی‌ها نیز کاملا سالم هستند. ولی مثلا در ۴ طرز تهیه اسموتی انبه خوشمزه و سالم و آسان می‌توانید از انبه‌های منجمد استفاده کنید؛‌ به علاوه، برای اطمینان از فواید این شکل از مواد غذایی برای سلامتی می‌توانید ۷ شگفت‌انگیزترین خواص میوه یخ زده برای سلامتی را نیز مطالعه بفرمایید.

بدترین میوه ها برای سلامتی

۱. نوشیدنی‌های میوه‌ای فرآوری شده

معمولا در هنگام تبلیغ این قبیل محصولات، از آن‌ها به عنوان “‌آب میوه‌های طبیعی‌”‌ نام برده می‌شود، ولی نوشته‌ی روی برچسب آن‌ها چیز دیگری را اثبات می‌کنند. این نوشیدنی‌ها مملو از قند، کالری محض، و شیرین کننده‌های مصنوعی هستند. بعضی از شرکت‌ها سعی می‌کنند با افزودن شیرین کننده‌های مصنوعی از میزان قندی که مجبور هستند روی برچسب محصول بنویسند، کم کنند؛ ولی همین شیرین کننده‌های مصنوعی نیز باعث افزایش اشتها و میل شما برای مصرف خوراکی‌های شیرین، شور، و چرب می‌شوند. و فقط منظورمان این نیست که از مصرف آب میوه‌های بسته‌بندی شده پرهیز کنید. اساسا، گرفتن آب میوه باعث افزایش غلظت قند موجود در آن می‌شود؛ هم‌چنین، این کار فیبر میوه‌ها را نیز از بین می‌برد – یعنی این‌که شما فیبر را به عنوان تفاله دور می‌اندازید.

ولی اگر عاشق نوشیدنی‌های میوه‌ای هستید، ما به شما ۴ طرز تهیه اسموتی انبه خوشمزه و سالم و آسان را معرفی می‌کنیم.

۲. میوه‌های کنسروی یا خشک شده

میوه‌ها به طور طبیعی شیرین هستند؛ بنابراین، نیاز نیست به آن‌ها قند یا طعم دهنده‌های حاوی قند اضافه شود؛ چیزی که معمولا در میوه‌های کنسروی به مقدار زیاد وجود دارد. این افزودنی‌ها معمولا شامل شربت‌های سنگین، نکتار، یا عسل هستند. این قند اضافه فقط کالری اضافه و غیر ضروری به این مواد غذایی می‌افزاید. میوه‌های خشک نیز ممکن است حاوی قند اضافه باشند. دکتر رودریگوئز در این مورد می‌گوید، “با این‌که‌ در فرایند تولید آجیل و میوه‌‌‌های خشک، ماست، غلات صبحانه، و معجون‌های خانگی برای افزایش انرژی، فیبر و بافت این مواد غذایی بهبود می‌یابند، میزان کالری آن‌ها نیز به مقدار قابل توجهی افزایش می‌یابد.‌”‌ به عنوان مثال، کشمش همان انگوری است که طی فرایند خاصی خشک می‌شود؛‌ ولی میزان کالری موجود در یک فنجان کشمش بسیار بیش‌تر کالری موجود در یک فنجان انگور است. دکتر رودریگوئز می‌گوید، “پیش از مصرف میوه‌های خشک یا کنسروی، حتی‌الامکان میزان قند موجود در آن‌ها را از روی جدول ارزش غذایی مندرج بر برچسب این محصولات متوجه شوید، و در مصرف آن‌ها از زیاده‌روی پرهیز کنید.‌”‌

با این حال، با توجه به ۷ خاصیت شگفت‌انگیز میوه خشک برای کودکان، نباید این مواد غذایی را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۹ ، ۱۱:۱۷
برنج بهاربارنج

تحمل وزن زیاد برای انسان احساس ناراحتی ایجاد می‌کند و در عین حال می‌تواند به سلامتی شما آسیب برساند. در چند سال گذشته به دلیل مصرف بیشتر غذاهای آماده و فست فودها میزان چاقی و افزایش توده بدنی افراد رشد زیاد داشته است. چاقی می‌تواند به بروز بیماری‌های جدی از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت، سکته قلبی و مغزی و انواع سرطان‌ها منجر شود. برای کاهش وزن روش‌های مختلفی وجود دارد. مثلا محدود کردن کالری مصرفی از طریق انواع رژیم‌های غذایی مناسب و یا سوزاندن کالری‌های اضافی از طریق ورزش کردن. در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا ۶ واقعیت مهم درباره مصرف ترشیجات و کاهش وزن را بدانید.

مصرف ترشیجات و کاهش وزن

اما در کنار تمام این موارد روشی است که به آسانی به افزایش چربی سوزی بدن کمک می‌کند و متابولیسم بدن را افزایش خواهد داد.

یکی از این روش‌های ساده مصرف ترشیجات در کنار وعده‌های غذایی است. ترشی‌ها به عنوان یک چاشنی‌دهنده پرطرفدار در کنار وعده‌های غذایی مصرف می‌شوند که در از مطلب به طور اختصاصی به آن خواهیم پرداخت. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید تا به شما بگوییم مصرف ترشیجات در کاهش وزن و لاغری چگونه تاثیر خواهد گذاشت.

۱. مقدار کالری دریافتی با مصرف ترشیجات

ترشیجات به لحاظ داشتن انواع سبزیجات و میوه‌ها دارای کالری کمی هستند. بنابراین می‌توانند به عنوان گزینه‌ای عالی برای رژیم‌های غذایی لاغری و کنترل کالری استفاده شوند. ترشیجات به دلیل داشتن مقدار زیادی فیبر باعث احساس سیری شده و از مصرف غذای زیاد جلوگیری می‌کند.

همچنین می‌توانید ترشی را به عنوان میان وعده‌ای سالم در برنامه غذایی روزانه خود مصرف کنید. برای مثال اگر شما رژیم غذایی روزانه 1200 کالری را استفاده می‌کنید مصرف روزانه یک فنجان ترشی فقط درصد کمی از حجم کالری دریافتی شما را به خود اختصاص می‌دهد و این درحالی است که احساس سیری زیادی را برای شما به وجود می‌آورد.

 

آب ترشی که مخلوطی از سرکه و آب نمک است حاوی مقدار زیادی اسید استیک است که می‌تواند به کاهش وزن سریع‌تر کمک کند.

طی تحقیقات انجام شده بدن افرادی که اسید استیک مصرف نمی‌کنند نسبت به افرادی که اسید استیک مصرف می‌کنند به کاهش وزن مقاوم‌تر است و سخت‌تر می‌توانند کالری از دست بدهند.

البته مراقب باشید که ترشیجات بیش از حد شور مصرف نکنید زیرا نمک و سدیم موجود در ترشی باعث مصرف آب بیشتر شده و سدیم باعث می‌شود بدن این آب را ذخیره کند و به افزایش وزن شما منجر شود.

۲. ترشیجات و افزایش متابولیسم بدن

مصرف ترشیجات و کاهش وزن

ترشی می‌تواند به افزایش سوخت و ساز و متابولیسم بدن کمک کند. سبزیجات و خیارشورها به دلیل اینکه در سرکه رقیق هستند دارای اسید استیک می‌شوند که فرآیند سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند. همچنین اسید استیک از تجمع چربی‌ها در بدن انسان جلوگیری می‌کند.

خیارشورها که منبع خوبی از ویتامین‌های گروه B به خصوص B12 هستند و در اثر تخمیر در سرکه سرشار از باکتری‌های سالم شده اند می‌توانند به هضم بهتر غذا و سوخت و ساز بیشتر بدن کمک کنند.

همچنین مصرف ترشی‌های دارای ادویه بیشتر و تند تر تاثیری دو چندان در افزایش متابولیسم بدن خواهد داشت.

جالب است بدانید که علاوه بر ترشی‌ها با مصرف انواع ادویه و چاشنی های مرغوب در روتین غذایی خود به سوخت و ساز بهتر بدن کمک کنید.

۳. ترشی و رفع گرفتگی عضلات بدن

اگر برای سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن و لاغری ورزش می‌کنید و اقدام به ورزش‌های روزانه می‌کنید و از گرفتگی‌های عضلات بدن شکایت دارید، مصرف ترشیجات در وعده‌های غذایی شما می‌تواند در تسکین درد این گرفتگی‌ها و رفع آنها بسیار کمک کننده باشید. مصرف ترشی به متعادل تگه داشتن الکترولیت‌های بدن کمک می‌کند و به این طریق گرفتگی عضلات را بهبود می‌بخشند.

۴. بهبود هضم غذا با مصرف ترشیجات

به دلیل تخمیر شدن مواد غذایی ترشی و خیار شور حاوی باکتری‌هایی مفید برای روده هستند که به هضم بهتر مواد غذایی کمک می‌کنند. مصرف ترشی به افزایش باکتری‌های مفید روده کمک می‌کند تا تعداد آنها از باکتری‌های مضر روده بیشتر شوند و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود بخشند.

وجود این باکتری‌ها و مواد تخمیر شده به بدن کمک می‌کند تا برای هضم مواد غذایی نیاز به تلاش فیزیکی کمتری داشته باشد و به روده اجازه می‌دهد تا زمان لازم برای استراحت را داشته باشد.

افزودن مواد غذایی تخمیر شده به رژیم غذایی به کاهش علائم یبوست و اسهال شدید در شما کمک می‌کند. همچنین آب نمکی که برای تخمیر ترشی از آن استفاده شده به تسکین علائم سوزش سر معده و رفلاکس معده کمک زیادی می‌کند.

۵. مصرف ترشی در کنار ورزش و کاهش وزن

مصرف ترشیجات و کاهش وزن

اگر برای کاهش وزن و لاغری به صورت مداوم ورزش می‌کنید، بدن شما با هر بار عرق کردن مقدار زیادی الکترولیت از دست می‌دهد که باعث گرفتگی عضلات بدن می‌شود.

طبق مطالعات انجام شده مصرف ترشی و آب ترشی به دلیل داشتن حجم زیاد الکترولیت به سرعت به رفع گرفتگی عضلات کمک خواهد کرد.  

۶. ویتامین‌های موجود در ترشیجات

با رعایت رژیم‌های غذایی جهت کاهش وزن در اغلب موارد بدن افراد با کمبود ویتامین مواجه خواهد شد. مصرف ترشی در وعده‌های غذایی علاوه بر داشتن همه مزایای ذکر شده می‌تواند میزان زیادی ویتامین‌ از جمله ویتامین‌های A و  E و ویتامین‌های گروه B را به بدن برساند.

در روند کاهش وزن که ممکن است پوست با انواع مشکلات پوستی مثل افتادگی و … مواجه شود مصرف این ماده غذایی مفید که سرشار از ویتامین E است می‌تواند مکمل بسیار خوبی باشد. ترشی آلبالو به دلیل داشتن مقدار زیادی  مواد پلی فنولیک باعث کاهش بیماری‌های قلبی میگردد.

جمع بندی

طبق همه موارد ذکر در این مطلب و مزایای موجود در ترشیجات به عنوان منبعی غنی از انواع ویتامین‌ها و ریز مغذی‌های مهم برای بدن، متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که چنانچه اقدام به رعایت رژیم غذایی کرده‌اید و به دنبال سرعت بخشیدن به روند چربی سوزی و کاهش وزن خود هستید می‌توانید مصرف ترشیجات را در وعده‌های غذایی خود بسیار جدی بگیرید.

اما توجه داشته باشید اگر مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مثل بیماری زخم معده، سوءهاضمه، ورم معده و فشار خون و … هستید در مصرف آن  زیاده‌روی نکنید و پیش از مصرف آن با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۹ ، ۱۰:۱۵
برنج بهاربارنج

ایجاد برنامه‌های کاهش وزن متناسب با بودجه و برنامه زندگی شما به اندازه کافی سخت است اما هیچ کس نباید برای کاهش وزن طعم و مزه را قربانی کند و از خوردن خوراکی‌های خوشمزه محروم شود. اگر رژیم لاغری دارید و دوست دارید چند خوراکی خوشمزه برای کاهش وزن را نیز در برنامه غذایی‌تان داشته باشید، نوشتار حاضر را بخوانید. در این نوشتار با ۵ ماده خوراکی آشنا می‌شوید که کالری کمی دارند و می‌توانند جوانه‌های چشایی شما را ارضا کنند. در عین حال سبب افزایش وزن شما هم نخواهند شد.

خوراکی خوشمزه برای کاهش وزن

۱. انواع توت‌ها

هوس چیزی شیرین کرده‌اید؟ برخی از انواع توت‌ها را به برنامه رژیم کاهش وزن‌تان اضافه کنید زیرا کالری کمی دارند و آنتی‌اکسیدان و فیبر فراوانی در آن‌ها یافت می‌شود. بلوبری، توت فرنگی، تمشک یا هر نوع توت دیگر را به اسموتی، ماست یا غلات صبحانه‌تان اضافه کنید – به این ترتیب در مسیر درستی قرار دارید. میان‌وعده‌های شیرین را کنار بگذارید و میل به خوردن شیرینی‌ را با این میوه‌های خوش‌ طعم و مزه و در عین حال پرفایده ارضا کنید.

 

۲. فلفل

سلام به همه دوستداران غذاهای پرادویه و تند! فلفل در واقع جواهری پنهان در دنیای کاهش وزن است و پاسخی به این سوال که چه‌طور چربی‌ها را می‌سوزانید؟ فلفل را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید تا به تقویت سوخت و ساز بدن کمک کند و سریع‌تر چربی بسوزانید. علاوه بر این ساده‌تر از این راهکار چه می‌خواهید؟

۳. آب کرنبری

صبح که از خواب بیدار می‌شوید، سریع به دنبال آب یا قهوه نروید! در عوض آب کرنبری را انتخاب کنید. این نوشیدنی قرمز تلخ سرشار از ویتامین ث است و حتی خاصیت ادرارآور زیادی نیز دارد، در نتیجه به بدن کمک می‌کند که مایعات اضافی را خارج کند.

 

۴. شکلات تلخ

خوشمزه‌ترین خوراکی که می‌توانید به برنامه غذایی‌تان اضافه کنید. چند تکه شکلات تلخ روند هضم را کند می‌کند به این معنی که بدن شما حس سیری را به مدت طولانی‌تری نگه خواهد داشت. علاوه بر این، شکلات تلخ دارای قند افزوده‌ی بسیار کم‌تری است و چربی‌های سالم برای تقویت سوخت و ساز بدن را دارد. خوب چه می‌خواهید از این بهتر؟!

۵. هلو

این میوه آبدار تابستانی به دلیل دارا بودن خاصیت قلیایی، می‌تواند به رفع مشکل نفخ یا ناراحتی معده کمک کند، زیرا مملو از خواص ملین و مدر است. و از همه مهم‌تر اینکه، برنامه‌ی کاهش وزن شما هر چه باشد، حتما هلو را در فهرست غذاهایی که می‌خورید، قرار بدهید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۹ ، ۱۰:۱۴
برنج بهاربارنج

null

 

 

روانشناسی عشق؛ ۱۴ عاملی که باعث می‌شود کسی عاشق‌تان شود

زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه

 

روانشناسی عشق؛ ۱۴ عاملی که باعث می‌شود کسی عاشق‌تان شود

 ۱۵

 اشتراک‌گذاری

شاید بارها از خودتان پرسیده‌اید چگونه می‌توانیم فردی را عاشق خود کنیم؟ اصلا چنین چیزی امکان‌پذیر هست؟! واقعیت این است که عشق می‌تواند فریبنده باشد؛ حتی در روز عشق! بهتر است بدانید چند عامل مشخص وجود دارد که باعث می‌شود کسی عاشق‌تان شود! ما نتیجه‌ی سال‌ها پژوهش در حوزه‌ی روانشناسی را بررسی و این عوامل و شاخص‌ها را گردآوری کرده‌ایم. در این مسیر بعضی باورهای غلط را رد کردیم و در نهایتِ شگفتی متوجه شدیم برخی کلیشه‌های رایج درست هستند! همراه ما باشید، در این مطلب با روانشناسی عشق و ۱۴ عامل روانشناختی که باعث می‌شود دیگران عاشق‌تان شوند، آشنا می‌شوید.

 

حتما بخوانید:

۱. توجه به طبیعت و محیط‌زیست

پژوهشی در سال ۲۰۱۶ نشان داد: برداشت عمومی این است که زن‌ها و مردهایی که در هنگام خرید به فاکتورهایی مرتبط با طبیعت توجه می‌کنند، برای رابطه‌ی طولانی مناسب‌تر هستند؛ درمقابل کسانی که خرید‌های لوکس می‌کنند، بیشتر جذابیت فیزیکی دارند و برای رابطه‌های گذرا مناسب هستند.

۲. دور از دسترس به‌نظر رسیدن

پژوهشی در سال ۲۰۱۴ نشان داد: مردها بیشتر خواهان زن‌هایی هستند که دور از دسترس به‌نظر می‌رسند و به‌راحتی پاسخ مثبت نمی‌دهند. اما این مسئله در هر شرایطی صدق نمی‌کند. به‌طور خاص مرد باید نسبت به زن احساس تعهد داشته باشد؛ به‌عبارتی مرد طرف مقابل را به‌عنوان شریک عاطفی‌اش انتخاب کرده باشد، نه اینکه در مرحله‌ی آشنایی و رابطه‌ای باری‌ به‌ هر جهت باشد، بدون اینکه تصمیمی درباره‌ی آینده‌ی رابطه‌اش گرفته باشد.

درعین‌حال باید بدانید درحالی‌که مردها بیشتر به‌دنبال زنان دور از دسترس هستند، آنقدرها از آنها خوش‌شان نمی‌آید! بله؛ عشق چیز عجیبی است!

۳. حالت‌های چهره

حالت چهره در میزان جذابیت موثر است

شادی و خوشحالی معمولا زنان را جذاب می‌کند، اما در مورد مردها این چندان درست نیست.

در پژوهشی در سال ۲۰۱۱ به بیش از ۱۰۰۰ نفر عکس‌هایی از جنس مخالف نشان دادند و نظرشان را درباره‌ی میزان جذابیت این افراد پرسیدند.

نتایج نشان داد: مردها بالاترین امتیاز را به زنان شاد و کمترین امتیاز را به زنانی که مغرور به‌نظر می‌رسیدند، دادند. درمقابل مردان مغرور برای زن‌ها جذاب‌تر بودند و مردان شاد کمترین امتیاز را گرفتند.

جالب اینکه خجالت زدگی، هم در مردان و هم در زنان به‌عنوان یکی از عوامل جذابیت شناخته شد.

۴. مشخص‌نبودن نظرتان نسبت به طرف مقابل

اینستاگرام

@chetormedia

صفحه جدید ما را دنبال کنید

 دنبال می‌کنم

کمی رمزوراز چاشنی خوبی برای قرارهای آشنایی است. پژوهشی در سال ۲۰۱۱ نشان داد وقتی طرف مقابل نمی‌داند، شما از او خوش‌تان آمده یا نه، بیشتر جذب‌تان می‌شود!

در این پژوهش به گروهی از زنان عکس ۳ گروه از مردان را که از طریق فیسبوک با این زنان آشنا بودند، نشان دادند. مردان دسته‌ی اول از زن‌های موردنظر خوش‌شان آمده بود و مردان دسته‌ی دوم نظر متوسطی به زنان داشتند؛ اما درباره‌ی نظر مردان گروه سوم اطلاعی به این زنان داده نشد. (البته در حقیقت همه‌ی اطلاعات درباره‌ی اینکه چه کسی از چه کسی بیشتر خوشش آمده، ساختگی بود!)

نتیجه این بود که زنان بیشتر جذب مردانی شدند که نظرشان درباره‌ی آنها نامشخص بود.

۵. شباهت با شریک عاطفی پیشین

شباهت با شریک عاطفی پیشین می‌ تواند دلیل دل بستن دیگران به شما باشد

آدم‌ها سلیقه‌ی خاصی در انتخاب شریک عاطفی‌شان دارد. البته این مسئله در زن‌ها قوی‌تر از مردهاست.

برمبنای پژوهشی در سال ۲۰۱۱ زنان و مردان به عکس چهره‌ی اشخاصی از جنس مخالف که شباهت بیشتری به شریک پیشین‌شان داشته‌اند، امتیاز بالاتری داده‌اند. هرچند مردان به‌طور کلی امتیاز کمتری به این اشخاص دادند.

۶. استفاده از دست‌ها و زبان بدن

اگر به دنبال عشق هستید، به دیگران نشان بدهید!

فضای اطراف‌تان را با حرکات دست و حرکات بدنی (زبان بدن) پر کنید. پژوهشی در سال ۲۰۱۶ با ترتیب‌دادن قرار آشنایی میان زوج‌ها و بررسی آنها به این نتیجه رسید که زن‌ها و مردها تمایل بیشتری به دیدار دوباره کسانی داشتند که دست‌هایشان را تکان می‌دادند.

در همین پژوهش با ایجاد حساب کاربری در اپلیکیشن‌های آشنایی مکان‌محور، مشخص شد، افرادی با حالت بدنی گشوده نسبت به افراد با عکس‌هایی در حالت‌های بسته و گرفته بیشتر برای آشنایی انتخاب می‌شوند.

۷. شباهت زیاد به طرف مقابل

شباهت به طرف مقابل عامل جذابیت است

سال‌ها پژوهش پیوسته نشان داده است این باور که شخصیت‌های متضاد یکدیگر را جذب می‌کنند، افسانه‌ای بیش نیست!

افرادی که شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند، احساس و تجربه‌های مشابهی از رخدادهای روزمره‌ی زندگی به‌دست می‌آورند. این می‌تواند در درک متقابل و تفاهم بیشتر مؤثر باشد.

۸. سازگاری در سه سطح والد، بالغ و کودک

بنابر پژوهش‌های روانشناس کانادایی «اریک برن» (Eric Berne)، زوج‌هایی که بیشترین همخوانی را باهم دارند، در سه سطح باهم سازگارند. «برن» در کتاب معروف خود، «بازی‌ها: روان‌شناسی روابط انسانی»، برپایه‌ی نظریه‌ی فروید، می‌گوید: انسان‌ها دارای سه وضعیت از «خود» هستند:

  1. خود والد: آنچه به شما آموخته‌اند
  2. خود کودک: آنچه احساس می‌کنید
  3. خود بالغ: آنچه آموخته‌اید

بنابر نظر مشاور زناشویی «پیتر پیرسون» (Peter Pearson) می‌توان به کمک برخی پرسش‌ها میزان سازگاری در هر سطح را تاحدودی سنجید.

  • والد: آیا ارزش‌ها و باورهای مشترکی دارید؟
  • کودک: آیا سرگرمی و تفریح مشترک دارید؟ آیا در برابر طرف مقابل بی‌اختیار می‌شوید؟ آیا طرف مقابل به‌نظرتان جذاب و خواستنی است؟ آیا دوست دارید باهم مسافرت کنید؟
  • بالغ: آیا هر یک از شما دیگری را زرنگ و درخشان می‌داند؟ آیا در کنار یکدیگر در حل مسائل و مشکلات به‌خوبی عمل می‌کنید؟

۹. خیره‌شدن در چشم‌های یکدیگر

خیره شدن در چشمان یکدیگر ایجاد اشتیاق می کند

روانشناس و استاد دانشگاه ماساچوست، «جوآن کلرمن» (Joan Kellerman) گروه‌هایی که شامل ۷۲ دانشجویی که باهم آشنا نبودند، تشکیل داد و از آنها خواست برای ۲ دقیقه به چشمان یکدیگر خیره نگاه کنند. دانشجوها اعلام کردند پس از این کار میل و اشتیاق بیشتری نسبت به طرف مقابل پیدا کردند.

بنابراین ارتباط چشمی بلندمدت می‌تواند شما را به طرف مقابل پیوند دهد و حتی باعث شکل‌گیری عشق و اشتیاق نسبت به کسی شود که پیش از این ندیده‌اید.

۱۰. پاسخ متقابل به نشانه‌ها و درخواست‌های جلب توجه

شروع و ادامه‌ی رابطه به‌اندازه‌ی زیادی بستگی به برخورد دو طرف نسبت به یکدیگر دارد.

پژوهش‌های ۴۰ساله‌ی روانشناس «جان گاتمن» (John Gottman) نشانه‌ها و درخواست‌ها مسئله‌ی مهمی هستند. برای مثال اگر همسری که دوستدار پرندگان است، به شوهرش اشاره می‌کند که سهره‌ای زیبا کنارشان نشسته است، مرد می‌تواند با نادیده‌گرفتن نشانه از همراهی با همسرش طفره برود یا با درگیرشدن در موضوع موردعلاقه‌ی همسرش با او همراه شود.

اثر و پیامد نشانه‌ها بسیار چشمگیر است. بنابر یکی از پژوهش‌های «گاتمن» میزان «همراهی» در زوج‌هایی که پس از ۶ سال از هم جدا شدند، ۳۳ درصد و در زوج‌هایی که هنوز در کنار هم زندگی می‌کرده‌اند، ۸۷ درصد بوده است.

۱۱. بویی که دارید

پژوهشی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نشان داد برخی از زنان در دوره‌ی تخمک‌گذاری از بوی پیراهن یا تی‌شرت مردی با سطح بالای هورمون تستسترون خوش‌شان می‌آید. این یافته با دیگر علاقه‌هایی که بر پایه‌ی تغییرات هورمونی ایجاد می‌شوند، هم‌خوانی دارد.

۱۲. شباهت با والد جنس مخالف

پژوهش روانشناس و استاد دانشگاه سنت اندروز «دیوید پرت» (David Perrett) و همکارانش نشان داد: برخی افراد جذب کسانی می‌شوند که رنگ مو و چشمانی مشابه با والد جنس مخالف‌شان دارند. همچنین میل به افرادی در دامنه‌ی سنی نزدیک به سن والد در زمان تولد تأیید شد.

پژوهش نشان داد: زنانی که از پدر و مادرانی با سن بالای ۳۰ سال متولد شده‌اند، نسبت به زنانی که از پدر و مادرهای زیر ۳۰ سال متولد شده‌اند، کمتر جذب جوان‌ترها و بیشتر جذب مردهای جاافتاده می‌شوند. ترجیح مردها تحت‌تأثیر سن مادرشان است، اما تنها در رابطه‌ی درازمدت.

۱۳. سرپرستی حیوانات خانگی

علاقه به حیوانات عامل جذابیت است

در پژوهشی در سال ۲۰۱۴، صد زن داستان‌هایی را درباره‌ی مردان خواندند. به نظر زن‌ها مردهایی که با سگی سروکار داشتند، برای رابطه‌ی بلندمدت مناسب‌تر بودند!

پژوهشگران معتقدند مالکیت و مراقبت از سگ، نشانه‌ی توانایی پروراندن، مسئولیت پذیری و پذیرش تعهدی بلندمدت است. همچنین باعث می‌شود خونسرد‌تر، شادتر و دوست داشتنی به‌نظر برسید.

اگر علاقه‌ای به داشتن سگ ندارید، خبر خوب اینکه کافی‌ست خودتان را در کنار سگی نشان بدهید. همین‌که سگی کنارتان باشد، باعث می‌شود علاقه‌ی دیگران برای آشنایی و برقراری ارتباط با شما بیشتر شود.

۱۴. زیبایی به اندازه‌ی طرف مقابل یا کمتر

در پژوهشی در سال ۱۹۹۶ شرکت‌کنندگان از نظر میزان زیبایی و جذابیت درجه‌بندی و به قرارهای دونفره فرستاده شدند. سپس از شرکت‌کنندگان خواسته شد، میزان رضایت‌ و علاقه‌شان را به طرف مقابل اعلام کنند. افراد جذاب‌تر سخت‌پسند‌تر بودند؛ حتی وقتی میزان جذابیت هر دو طرف یکسان بود یا میزان جذابیت فرد بیشتر بود، احتمال رضایت از آشنایی با طرف مقابل کمتر بود.

اما این مسئله تنها در مورد افرادی که حقیقتا زیبا و جذاب هستند، صدق می‌کند. در مورد بیشتر افراد و بر مبنای فرضیه‌ی همسانی، ما احتمالا بیشتر از کسانی خوش‌مان می‌آید که به اندازه‌ی خودمان و نه بیشتر زیبا باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مهر ۹۹ ، ۱۱:۵۵
برنج بهاربارنج

 

اسباب بازی مناسب کودک زیر 1 تا 3 سال

 

والدین باید قبل از خرید اسباب بازی برای کودکان نکاتی را بدانند تا بهترین و مناسب ترین انتخاب را با توجه به سن کودک داشته باشند.

خرید بهترین اسباب بازی کودک برای 1 ماه تا 3 سال

بسیاری از والدین قبل از خرید اسباب بازی برای کودک نوپای خود اصلا به این موضوع فکر نمی ‎کنند که آیا ممکن است این اسباب بازی برای کودکم مضر باشد ؟ اطلاعات حاکی از آن است که بسیاری از کودکان بر اثر بازی با اسباب بازی های خطرناک راهی بیمارستان می ‎شوند.

بهترین اسباب بازی کودک

کودکان خردسال تقریبا از شروع یک سالگی وارد مرحله آگاهانه زندگی خود می ‎شوند و در این دوران افکار و علایق آن ها دائما در حال تغییر و گسترش پیدا کردن است . در این دوران ممکن است والدین متوجه این موضوع شوند که کودکشان دیگر علاقه ای به بازی کردن با اسباب بازی های سابق خود را ندارد و به دنبال اسباب بازی های جدیدی برای خود است . حال سوال این است که چگونه می ‎توان برای کودک 1 تا 3 سال خود اسباب بازی مناسب تهیه کنیم ؟

 

آنچه قبل از خرید اسباب بازی برای کودک باید بدانید

ماده اولیه

اولین و مهم ترین مشکلی که کودکان نوزاد با آن روبه رو هستند ، تمایل آن ها به قرار دادن اشیاء مختلف در دهان و بینیشان است و بنابراین اندازه و جنس مواد اولیه اسباب بازی از اهمیت بالایی برخوردار است .

برای انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکان ، اولین الویت ایمنی و پس از آن بامزه بودن آن است و یافتن اسباب بازی که با مواد اولیه مناسب ساخته شده باشد ، کار آسانی نیست و از آنجایی که کودکان خردسال اسباب بازی های خود را دائما در دهان شان قرار می ‎دهند ، مواد شیمیایی مضر موجود در اسباب بازی مورد نظر ممکن است باعث آسیب رسیدن به کودک شود.

معمولا همه اسباب بازی ها برای کودکان جذاب به نظر می‎ رسند و برای والدین بی ضررند اما ممکن است یک عنصر خطرناک در ماده اولیه اسباب بازی موردنظر وجود داشته باشد که امنیت کودک شما را به خطر بیندازد .

اسباب بازی کودک

زیبایی

والدین معمولا در انتخاب اسباب بازی برای کودک خود ، بیشتر از هرچیز دیگری به زیبایی آن توجه می ‎کنند زیرا اگر اسباب بازی از زیبایی خاصی برخوردار نباشد ، کودک علاقه ای به بازی کردن با آن از خود نشان نخواهد داد و بنابراین در انتخاب اسباب بازی برای کودک خود باید به هماهنگی رنگ ها ، طراحی و سبک اسباب بازی مورد نظر توجه کنید و ظاهر اسباب بازی باید به گونه ای باشد که توجه کودک را به خود جلب کند .

قابلیت استفاده مجدد

بسیاری از اسباب بازی ها مانند خانه سازی ها این قابلیت را دارند که با آن ها اشکال متنوعی ساخت و از رنگ های متنوعی استفاده کرد و همچنین این گونه اسباب بازی ها از اندازه مناسبی برخوردارند که کودکان بزرگتر از 6 ماه به راحتی می ‎توانند با آن ها بازی کنند و نمی توانند آن ها را در دهان خود قرار دهند .

این بازی ها همچنین برای رده های سنی متفاوتی وجود دارد ؛ برای مثال برای کودکان یک ساله دارای اشکال ساده تر و برای کودکان بزرگتر دارای اشکال پیچیده تر هستند که چنین اسباب بازی هایی از تنوع بالایی برخوردار بوده وکودکان را در هر سنی سرگرم می ‎کنند .

از خریدن تبلت ، گوشی هوشمند و. . . برای کودکان خود خودداری کنید

کودکان و بالاخص کودکان خردسال در دوره ای از زندگی خود هستند که توانایی حسی آن ها درحال پیشرفت کردن است . اگر کودک در این سنین در معرض استفاده از تبلت ، تلفن همراه و یا بازی های ویدئویی قرار بگیرد به درک منفعلانه عادت می‎ کند که بهتر است بعد از بزرگ شدن فرزندتان اینگونه وسایل را در اختیارشان قرار دهید ، نه در دوران کودکی .

توجه به علایق جدید

اگر در مورد مناسب بودن خرید یک اسباب بازی خاص برای کودک خود مطمئن نیستید ، بهتر است که قبل از خرید اسباب بازی مورد نظر با کودک خود به انجام بازی مشابه آن بپردازید و با توجه به عملکرد کودک در طول بازی ، متوجه خواهید شد که آیا به انجام آن بازی علاقه ای دارد یا خیر .

به علایق کودک خود توجه کنید

اسباب بازی ها مخصوص کودکان هستند نه بزرگ ترها پس بنابراین بسیار مهم است که اسباب بازی ای را تهیه کنید که کودکتان به آن علاقه مند است و از بازی با آن لذت می ‎برد ؛ برای مثال ممکن است کودکتان علاقه ای به بازی با پازل نداشته باشد و علاقه مند به بازی با توپ باشد .

انتخاب اسباب بازی

بازی های مخصوص سنین بزرگ تر از سن فرزند خود را خریداری نکنید

وقتی اسباب بازی مخصوص سنین بالاتر از سن فرزند خود را خریداری می ‎کنید ، کودکتان از انجام صحیح آن بازی عاجز است و زمانی که کودک به سن مناسبی برای انجام بازی مورد نظر رسید ، دیگر تمایلی به بازی کردن با آن اسباب بازی نخواهد داشت .

توجه کردن به مغازه اسباب بازی فروشی

هنگام خرید اسباب بازی تنها توجه کردن به مناسب بودن اسباب بازی کافی نیست ، بلکه باید توجه کنید که آیا اسباب بازی را از فروشگاه مناسبی خریداری می ‎کنید یا خیر ! بنابراین بهتر است از فروشگاه های معتبر اسباب بازی خرید خود را انجام دهید .

سایر نکات:

  1. قبل از دادن اسباب بازی به کودک خود بسته های پلاستیکی را از اسباب بازی جدا کنید . کاور های پلاستیکی بسیار خطرناکند زیرا ممکن است کودک آن را بر روی سر خود کشیده و دچار خفگی شود .
  2. از خرید اسباب بازی هایی با لبه تیز خودداری کنید .
  3. طول اسباب بازی ها باید به اندازه ای باشد که کودک نتواند آن را دهان خود قرار داده و ببلعد و ممکن است اسباب بازی دارای قسمت های جدا شونده ای باشد که کودک با جدا کردن آن قطعه و قرار دادن آن در دهان خود دچار خفگی شود.
  4. از خرید اسباب بازی هایی که دارای آهن ربا هستند بپرهیزید؛ بلعیدن دو قطع آهن ربا می‎ تواند منجر به انسداد روده ، سوراخ کردن آن و حتی مرگ کودک شود .
  5. از خرید اسباب بازی های خز دار صرف نظر کنید.
  6. بادکنک ها برای کودکان بسیار سرگرم کننده هستند اما ممکن است کودکان قطعات تکه تکه شده بادکنک ترکیده را دردهان خود قرار داده و ببلعند .
  7. به دنبال خرید اسباب بازی های برقی و یا باتری ای نباشید چرا که کودک به راحتی می ‎تواند درپوش باتری را جدا کرده و باتری و درپوش را در دهان خود قرار دهد .
  8. از انتخاب اسباب بازی هایی با قطعات مکانیکی مانند فنر، چرخ دنده ، چرخ و یا لولا خودداری کنید .
  9. اسباب بازی های دارای صدای بلند مانند تفنگ نیز می ‎تواند برای سلامت گوش کودک نوپا شما مضر باشند .
  10. اسباب بازی های پرتابی مانند بومرنگ نیز می ‎توانند باعث آسیب رسیدن به چشمان کودک شما شوند و اگر فرزند بزرگ تر شما از چنین اسباب بازی هایی استفاده می ‎کند به او گوشزد کنید که باید مراقب برادر یا خواهر کوچک تر خود باشد .

در نهایت هر اسباب بازی ای دارای مزایا و معایب خاص خود است و هیچ چیز کاملا خوب و یا بد نیست . ما در حال حرکت به دنیای جدید و پیشرفته هستیم و اسباب بازی های سنتی نباید منجر به عقب ماندن کودکانمان از دنیای پیشرفته امروز شوند .

بهترین اسباب بازی کودک

معرفی اسباب بازی های مناسب برای کودکان سنین زیر 1 تا 3 سال

اسباب بازی مناسب کودکان از تولد تا شش ماهگی

  • جغجغه بارنگ های روشن و بافت متفاوت
  • اسباب بازی های آویزی برای تشویق کودک به تحرک، گرفتن و لگد پرانی
  • کتابهای نرم یا پهن
  • قطعاتی برای کشف دهان و دندان در آوردن کودک که مخصوص گذاشتن در دهان است.

اسباب بازی مناسب برای کودکان شش تا دوازده ماهه

  1. اسباب بازی های ضربه زدنی مانند چکش یا طبل.
  2. اسباب بازی هایی مانند ماشین هایی که به دنبال کودک کشیده می شود برای تشویق به حرکت
  3. اسباب بازی هایی مانند واگن پر از مکعب برای تشویق کودک به ایستادن و راه رفتن
  4. کتاب های ساده دارای عکس ها و کلمات مربوط به عکس
  5. اسباب بازی های موزیکال و تکان دادنی مانند طبل ها
  6. اسباب بازی های باز و بسته شونده

اسباب بازی مناسب نوزادان

اسباب بازی مناسب برای کودکان یک تا دو ساله ( نوپا )

  1. مکعب هایی که روی هم می گذارند و با آن وسایل مختلف را شبیه سازی می کنند.
  2. اسباب بازی های موزیکال.
  3. کتاب داستان های ساده و کودکانه همراه با شعرخوانی
  4. قطعاتی برای درست کردن شکل ها.
  5. معماها و پازل های ساده
  6. اسباب بازی هایی مانند جارو یا تلفن کوچک.
  7. وسایلی برای ساخت و ساز

اسباب بازی مناسب برای کودکان دو تا سه ساله

  1. معماها و پازل های پیچیده
  2. انواع عروسک
  3. فعالیت های برای ساخت و ساز.
  4. بازی هایی برای درگیر کردن تخیل کودک مانند خاله بازی ، معلم بازی و ... با وسایل سرویس چای خوری، سرویس پخت و پز و سرویس پزشکی و خانه های عروسکی و... .
  5. اسباب بازی های هنری و کاردستی مانند کشیدن نقاشی و بازی های مانند بافتنی.
  6. مکعب هایی برای چیدن روی هم
  7. کتاب های داستان پیچیده
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مهر ۹۹ ، ۱۱:۵۳
برنج بهاربارنج

چطور مغزمون رو به انجام کار های سخت عادت بدیم؟

هیچکدوم از ما حوصله کار کردن روی پروژه های کاری مون یا درس خوندن رو نداریم. ولی اگر پای گیم و شبکه های اجتماعی وسط باشه، ساعت ها روشون وقت میزاریم و متوجه گذر زمان نمیشیم.

 

انجام دادن پروژه های-تفریحی (side-project) یا راه انداختن یک کسب و کار جدید برای ما در طولانی مدت لذت بخش و مفید خواهد بود و حتی با وجودی که میدونیم این فعالیت ها در طولانی مدت برای ما منفعت به همراه دارند، با این حال دوست داریم به کارهایی بپردازیم که برای ما لذت های کوتاه و سریع تری دارند.

در این مقاله میخوام در مورد بعضی از روش ها توضیح بدم که به کمک اونها میتونیم کارهای سخت رو برای خودمون آسون تر کنیم.

 

دوپامین

دوپامین چیزی هست که باعث میشه ما احساس انگیزه و لذت کنیم! هر عملی که باعث ترشح دوپامین در بدن ما بشه برای ما اعتیاد آور میشه! مثلا مصرف سیگار یا مواد مخدر، بازی کردن، چرخ زدن توی اینستاگرام و ...

البته همیشه این کار ها جنبه منفی ندارند، مثلا انجام دادن یک کار مفید، یاد گرفتن یک چیز جدید یا کمک به یک نیازمند یا حتی خوردن شکلات هم باعث ترشح مقدار خاصی از دوپامین داخل بدنمون میشه.

در واقع میشه گفت دوپامین هورمون جایزه در مغز ماست!

 

اعتیاد

کسی که دچار اعتیاد میشه لزوما معتاد به مواد مخدر نمیشه. ممکنه این اعتیاد به کار باشه (Workoholic) یا به الکل یا ویدئوگیم یا هر چیز دیگه ای . در واقع ما به دوپامین معتاد میشیم. هر فعالیتی که باعث تسهیل ترشح دوپامین بشه برای ما لذت بخش و بعضا اعتیاد آور میشه. اما بعضی چیز ها مثل مواد مخدر هستند که باعث میشن ما میزان بیشتری از دوپامین رو در زمان کوتاه تری دریافت کنیم. خب حدس بزنید چی میشه؟! ما همیشه راه کوتاه تر رو انتخاب میکنیم چون تنبلی رو دوست داریم!

پس بنابراین اگر مغز ما بخواد از بین فعایت ها یا برنامه هایی که قصد انجامش رو داریم تصمیم بگیره که کدوم رو انجام بده معمولا کاری رو انتخاب میکنه که دوپامین بیشتری دریافت کنه. حتی اگر اون کار مطلقا هیچ سودی برای ما نداشته باشه.

 

مقاومت

بعد از مدتی، بدن ما نسبت به دوزهای بالاتری از دوپامین مقاوت نشون میده و براش عادی میشه و در نتیجه اون فعالیت های قبلی برای ما مثل قبل لذتبخش نخواهند بود. مثلا اگر شما هر روز از بهترین رستوران غذا سفارش بدید و نوش جان کنید بعد از مدتی نسبت به اون غذا حس خاصی نخواهید داشت.

یا مثلا یک برنامه نویس بعد از مدتی که چیز جدیدی یاد نمیگیره یا پروژه جدیدی انجام نمیده دیگه از انجام دادن یک کار تکراری خسته میشه و لذت روز های اول رو از کارش رو نمیبره.

پس بنابراین فرد باید مقدار بیشتری از دوپامین رو دریافت کنه تا دوباره احساس لذت کنه! ولی اگر به دلایل مختلف موفق به اینکار نشه چی؟ خب این باعث سرخوردگی، روزمرگی، بی انگیزگی و افسردگی و ... میشه.

 

روزه دوپامین

بعد از مواردی که اشاره کردم باید دست به کار بشید و یک تغییر ایجاد کنید!

راه حل پیشنهادی برای این مشکل به صورت کامل در لینکی که قرار دادم موجوده و میتونید مطالعه کنید. من چیزی که خودم ازش متوجه شدم و امتحان کردم رو براتون مینویسم.

 

راه سخت و سریعتر

یک لیست از تمام کار های روزمره تون رو که باعث ایجاد حس سرخوشی در شما میشه تهیه کنید. مثلا چک کردن موبایلتون (حس گرفتن پیام و نوتیفیکیشن برامون خیلی لذت بخشه) یا چک کردن شبکه های اجتماعی، بازی کردن و ...

بعد از تهیه لیست، یک روز کامل خودتون رو از همه اون کار ها و لذت ها محروم کنید. یک روز کامل بدون اینکه گوشی دستتون باشه، بدون بازی کردن و بدون اینترنت. روزه دوپامین بگیرید! و در عوض در اون روز به فعالیت های دیگه بپردازید، مثل قدم زدن، ورزش، فکر کردن یا حتی نوشتن یک رمان کوتاه (البته روی کاغذ و نه با لپتاپ) و یا کار روی پروژه یا فعالیت های دیگه که در بلند مدت برای شما منفعت دارند.

بعد از مدتی از انجام دادن کارهای روزهایی که روزه دوپامین میگیرید بیشتر احساس لذت میکنید.

اینکار رو هر هفته تکرار کنید.

 

راه راحتتر ولی طولانی تر

بر عکس روش سخت، اینبار یک لیست از فعالیت های کسالت آور (یا سخت تر) که باید انجامشون بدید مثلا درس خوندن، انجام پروژه های عقب افتاده، مرتب کردن خونه یا ... تهیه کنید.

برای انجام دادن اون ها برنامه ریزی مرتبی انجام بدید، احتیاجی نیست خیلی با جزییات باشه، فقط یک لیست روزانه از کار هایی که اون روز باید انجام بشه آماده کنید و خودتون رو مجبور کنید که انجامشون بدید. در طول روز هیچ یک از فعالیت هایی که باعث حس سرخوشی تون میشه مثل چک کردن موبایل و شبکه های اجتماعی، بازی کردن و ... رو انجام ندید.

بعد از اینکه همه کار های لیستتون انجام شد، برای خودتون جایزه در نظر بگیرید. این جایزه میتونه یکی از اون فعالیت ها باشه مثلا گیم! اما حتما باید این جایزه مقدار محدودی داشته باشه (مثلا محدود به زمان باشه).

به این شکل انتظار میره که بعد از ۲۱ روز یک عادت جدید در خودتون بوجود آورده باشید که باعث شده کار های مفید بیشتری انجام بدید و همچنین از انجام دادن اونها احساس لذت بیشتری کنید.

 

کلام آخر

شاید یکی از دلایل روزه گرفتن ما مسلمانان در ماه رمضان در واقع همین موضوع باشه. که بیشتر از زندگی لذت ببریم. با محروم کردن خودمون از تمام کار هایی که تو روز های قبل برامون عادی بوده و جایزه دادن به خودمون در پایان روز.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مهر ۹۹ ، ۱۱:۵۰
برنج بهاربارنج