بهار بارنج

شرکت تولیدی،توزیعی و خدماتی بهار بارنج

شرکت تولیدی،توزیعی و خدماتی بهار بارنج

آپلود عکس"
بهار بارنج
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

چند نمونه از محصولات ارگانیک

دوشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۲ ق.ظ

چند نمونه از محصولات ارگانیک

چند نمونه از محصولات ارگانیک

 

آب و مواد غذایی هر دو برای بقای بشر ضروری هستند. با بیشتر شدن جمعیت دنیا، شیوه های کشاورزی صنعتی و تولید مصنوعی به منظور بیشتر شدن میزان تولید روی کار آمده اند؛ شیوه هایی که توسط افزودنی ‌های شیمیایی و مصنوعی، قیمت تمام شده تولید مواد خوراکی را در حجم زیاد کاهش داده ‌اند. این کاهش قیمت اما در طولانی مدت به نرخ تهدید سلامتی بشر تمام می ‌شود! استفاده بیش از اندازه مواد شیمیایی با صدمه بسیار زیادی که به زنجیره غذایی وارد می کند، باعث می شود در شیوه های تولید تجدید نظر کنیم. به همین خاطر توجه و علاقه به مصرف محصولات ارگانیک رفته رفته افزایش یافته است و در این مقاله از بازار روز ایرانیان چند نمونه از محصولات ارگانیک را شرح خواهیم داد.

منظور از محصولات ارگانیک چیست؟

امروزه مرتب مطالعه می کنیم و می‌شنویم میوه x دارای ماده y است، گوشت کشور z مسموم  می باشد، آبیاری صیفی جات توسط آب فاضلاب انجام می ‌شوند. اگرچه کلیه این اخبار اساس و منبع محکم و موثقی ندارند اما تأثیر مواد شیمیایی و شیوه های تولید صنعتی بر سلامت میوه و مواد غذایی و پیرو آن سلامتی بشر حقیقتی اثبات شده می باشد. با تهیه و مصرف چند نمونه از محصولات ارگانیک هم در راستای سلامتی شخصی و هم در راستای سلامتی محیط ‌زیست گام برداشته ایم.

براساس تعریف سازمان FDA در صورتی که محصولی بدون دخالت هر نوع کود شیمیایی و شیوه های مصنوعی (مثل اصلاح ژنتیکی) تولید شود محصول ارگانیک است. صرفا چند نمونه از محصولات ارگانیک هستند که پزوسه بازرسی و نظارت را از سمت سازمان‌ های مربوطه گذرانده و تاییدیه ارگانیک اخذ کرده باشند.

چند نمونه از محصولات ارگانیک

علاه بر میوه‌ و صیفی جات محصولات لبنی، محصولات پروئتینی، بذر های کشاورزی و سایر خوراکی ‌ها نیز می‌توانند به شیوه ارگانیک تولید شوند. محصولات کشاورزی خوراکی طبیعی بدون استفاده از آفت کش ها و کود های شیمیایی تولید می‌شوند. به منظور از بین بردن آفات و حشرات موزی در پرورش گیاهان مغذی از شیوه های طبیعی استفاده می‌ شود. صرفا می توان از کود های طبیعی استفاده کرد و استفاده از مواد افزودنی به منظور ماندگاری بیشتر محصول مجاز نیست. به منظور پرورش محصولات پروئتینی و انواع گوشت ارگانیک از دام‌ هایی استفاده می‌ شود که در وضعیت طبیعی و با عادت‌ های طبیعی دام پرورش یافته اند. دام‌ها با مواد غذایی طبیعی، در محلی تمیز و با امکان دسترسی به محیط باز پرورش پیدا می کنند و به آن ها برای رشد سریع تر و سلامت بیشتر هورمون و آنتی ‌بیوتیک تزریق نمی‌ شود.

 

مزایای مصرف محصولات ارگانیک

پیشگیری از بروز بیماری‌ ها

در بین کلیه عوامل بیماری‌زا مثل آلودگی هوا و آنفلوانزا و… متاسفانه باع می شود هر آنچه مصرف می کنیم به ‌جای اینکه به تن‌ مان بچسبد بلای جان‌مان می شود! اساسی ترین تمایز محصولات ارگانیک با سایر محصولات عدم استفاده از مواد شیمیایی در تولید آنهاست؛ موادی که در طولانی مدت منجر به بروز انواع بیماری ها می ‌شوند.

حفظ سلامت شخصی

قطعا این تجربه را داشتید که میوه ی بزرگ و خوش رنگی را گاز زده ‌اید و سپس منصرف شده‌اید! این میوه‌‌ هایی که ظاهر زیبایی دارند اما مزه دلچسبی ندارند در پروسه صنعتی تولید شده اند که معمولا میزان زیادی از ارزش غذایی آن ها در پروسه تولید از بین می رود. محصولات ارگانیک به علت اینکه مواد شیمیایی ندارند و در شرایط طبیعی تولید می ‌شوند خصوصیات زیر را دارند:

  • تازه و خوشمزه هستند.
  • از ارزش غذایی بیشتری برخوردارند چراکه ویتامین ‌ها و املاح مغذی در واکنش با مواد شیمیایی از بین نرفته است.
  • آنتی اکسیدان بیشتری دارند که از بروز مشکلاتی مثل سرطان، ناراحتی های قلبی و مشکلات چشمی جلوگیری می کنند.
  • محصولات ارگانیک از اسید چرب CLA بیشتری بهرمندند که به خصوص به منظور سلامتی عروق قلب سودمند است.

حفظ محیط زیست

محصولات طبیعی در سلامت محیط ‌زیست موثرند و شیوه تهیه‌ی این محصولات موجب کاهش آلودگی، کاهش فرسایش خاک، حفظ آب و سایر منابع می ‌شود. از طرفی به دلیل اینکه غالبا این محصولات در بازار های محلی و فروشگاه اینترنتی بازار روز ایرانیان عرضه می ‌شوند، آلودگی‌ های ایجاد شده از حمل ‌و نقل کم می شود.

رشد اقتصاد محلی

محصولات طبیعی به صورت محلی تولید و ارائه می ‌شود. لذا با تهیه و مصرف این نوع محصولات از کشاورزان زحمت کش محلی پشتیبانی می‌کنیم که در زمینه اقتصادی و اجتماعی موثر است.

نحوه تشخیص محصولات ارگانیک

در حین خرید محصولات ارگانیک، باید روی محصول برچسب ارگانیک باشد اما از آنجایی که می توان به صورت تقلبی این برچسب ها را چاپ کرد پس باید از مرکز معتبری برای خرید این محصولات اقدام کرد که به این منظور می توانید روی مجموعه بازار روز ایرانیان حساب کنید. توسط اپلیکیشن این مجموعه نیز می توانید هر چند نمونه از محصولات ارگانیک که نیاز دارید سفارش دهید و در محل موردنظر خود تحویل بگیرید. فروشگاه بازار روز ایرانیان گواهینامه ارگانیک دارد و به همین خاطر خیال شما را از عرضه محصولات ارگانیک راحت می کند. بهتر است مطلع باشید براساس اعلام انجمن ارگانیگ محصولات طبیعی در گران ‌ترین حالت ممکن صرفا سی درصد بیشتر از محصولات غیرارگانیک قیمت گذاری شده اند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۲۵
برنج بهاربارنج

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی