بهار بارنج

شرکت تولیدی،توزیعی و خدماتی بهار بارنج

شرکت تولیدی،توزیعی و خدماتی بهار بارنج

آپلود عکس"
بهار بارنج
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

تزئین برنج ایرانی برای میهمانی ها و مجالس

پنجشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۵ ق.ظ

آموزش تزئین برنج ایرانی برای میهمانی ها و مجالس

تزئین برنج ایرانی برای میهمانی ها و مجالس

 

تزئین برنج ایرانی برای میهمانی ها و مجالس : برنج از مهم ترین غلات جهان است و خوراک اصلی نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌ دهد. جالب است بدانید که بیش از ده‌ ها هزار نوع از این دانه خوراکی در جهان یافت می ‌شود. در میهمانی ‌های ایرانی برنج از جایگاه خاصی برخوردار است و به نوعی می‌ توان گفت هیچ سفره‌ پذیرایی بدون یکی، دو عدد دیس پلوی خوش پخت و تزیین شده، تکمیل نخواهد شد. . تزیین برنج شیک برای مهمانی ها و مجالس یکی از هنرهای زیبای خانم های هنرمند و کدبانو است که سعی می کنند با ابتکار و خلاقیت زیباترین تزیینات را داشته باشند. در این میان مشاهده مدل های مختلف تزیین دیس برنج کمک میکند با ایده گرفتن از تزیینات دیگران بهترین تزیین غذا را داشته باشید.

جایگاه برنج در سفره‌ های ایرانی

برنج ایرانی در واقع یکی از محصولاتی است که طرفداران زیادی دارد و در سفره های ایرانی با عطر و طعم خاصی که پس از پخت به ارمغان می آورد به عنوان یکی از غذا های اصلی نقشی مهم ایفا می کند. از این رو خرید برنج ایرانی از نوع با کیفیت و خوش پخت آن می تواند تاثیر زیادی در تهیه یک غذای خوب داشته باشد. ویژگی های مهم برنج ایرانی از قبیل عطر و طعم برنج، دانه بلند بودن آن و ظاهر مناسب برنج همین طور پخت مطلوب می تواند به عنوان مشخصه های بارز در شناخت کیفیت برنج تلقی شود. برنج‌ های ایرانی با برند های متفاوتی به بازار عرضه می‌ شوند. برنج هاشمی، صدری، علی‌ کاظمی، ندا، خزر، طارم، شیرودی و… بخشی ‌از معروف‌ ترین برنج‌ های ایرانی هستند.

تزئین برنج ایرانی برای میهمانی ها و مجالس

  • تزیین برنج با زعفران : یکی از رایج ترین روش ها برای تزیین پلو استفاده از زعفران دم کرده است که به کمک آن می توانید دیس برنج را به بهترین شکل تزیین نمایید. تصاویر زیر نمونه هایی از این سبک تزیینات می باشند که هر یک ایده جالب و قابل توجهی برای تزیینات شما با زعفران به حساب می آید.

آموزش تزئین برنج ایرانی برای میهمانی ها و مجالس

  • تزیین برنج با زرشک و زعفران : استفاده همزمان از زرشک و زعفران به دلیل ایجاد ترکیب رنگی زیبا و جذاب، باعث می شود غذای شما ظاهری متنوع و دلنشین بیابد و از این طریق بهترین و مناسب ترین تزیینات را داشته باشید.
  • تزیین برنج قالبی : برنج قالبی یکی از مدل های شیک و زیبای پلو است که برای مهمانی ها مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید که می توانید بعد از قالب زدن برنج آن را به بهترین شکل تزیین نمایید و به کمک آن زیباترین سفره آرایی را داشته باشید.

آموزش تزئین برنج ایرانی برای میهمانی ها و مجالس

  • تزیین برنج رنگی : با استفاده از انواع رنگ خوراکی و همچنین آب سبزیجات و برخی از میوه ها می توایند برنج ها را رنگی نموده و برای تزیین دیس برنج از برنج رنگی استفاده نمایید.

آموزش تزئین برنج ایرانی برای میهمانی ها و مجالس

  • تزیین برنج مجلسی : تزیین برنج مجلسی با کمی خلال پسته و بادام در کنار زعفران و زرشک

آموزش تزئین برنج ایرانی برای میهمانی ها و مجالس

نکاتی درباره تزیین برنج مجلسی به صورت قالبی (پلو قالبی)

تزیین برنج مجلسی به صورت قالبی بسیار ساده‌ تر از آن است که به نظر می‌ رسد فقط یک سری نکات ریز اما مهم دارد که با رعایت آن ‌ها، می‌ توانید خیلی راحت پلو قالبی تهیه کنید.

  • دمای برنج: برنجی که قرار است داخل قالب ریخته و تزیین کنید نباید خیلی داغ باشد. دمای برنج باید به اندازه‌ ای باشد که دست را نسوزاند ولی سرد هم نباشد.
  • در مورد نوع قالب مورد استفاده: جنس قالب هیچ فرقی ندارد، شما با هر مدل و هر جنس قالب می‌ توانید برنج قالبی تهیه کنید. حتی نیاز به نایلون انداختن کف قالب یا چرب کردن آن نیز نیست. تنها کاری که باید بکنید این است که برنج را با قاشق داخل قالب بریزید و کمی با پشت قاشق روی هر لایه برنج که می‌ ریزید، فشار دهید. نیازی نیست خیلی فشار بدهید، فقط در حد پر کردن هوا بین دانه‌ های برنج کافی است.
  • پرکردن قالب: دقت کنید که بین قالب تا لبه آن فاصله نباشد. یعنی برنج را تا لب قالب بریزید تا کاملا پر شود چون اگر فاصله‌ ای وجود داشته باشد، موقع برگرداندن برنج داخل دیس یا بشقاب، برنج با شتاب به کف ظرف خورده و ممکن است متلاشی بشود.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۲۸
برنج بهاربارنج

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی